Haláleset anyakönyvezése


Vonatkozó jogszabályok:

1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1952. évi IV. törvény a házasságról a családról és a gyámságról;
1959. évi IV. törvény  a Polgári Törvénykönyvről;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1993. évi XLVI. törvény a statisztikáról, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 17/1993. (XII.3.) Korm. rendelettel;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:     (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
A haláleset anyakönyvezését a haláleset bekövetkezési helye szerint illetékes anyakönyvvezető  végzi. 

Az eljáráshoz szükséges iratok:
  • a haláleset anyakönyvezését bejelentő személy érvényes személyazonosító igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
  • a haláleset helye szerinti orvos által kiállított halottvizsgálati bizonyítvány I-IV példánya,
  • az elhalt személy azonosítására és állampolgárságának igazolására szolgáló okmány,
  • az elhalt születési, házassági anyakönyvi kivonata (ha az elhalt családi állapota házas),
  • az elhalt halotti anyakönyvi kivonata (ha az elhalt családi állapota özvegy),
  • jogerős bírósági ítélet vagy házassági anyakönyvi kivonat (ha az elhalt családi állapota elvált).

A haláleset anyakönyvezését a hozzátartozó, vagy a hozzátartozótól meghatalmazással rendelkező temetkezési vállalat, vállalkozó kezdeményezheti.

Az ügyintézés a halottvizsgálati bizonyítvány alapján történik. A bejelentő személynek le kell adnia az elhunyt személy, személyi azonosítására szolgáló igazolványát, melyről elismervényt kap.

Az anyakönyvvezető elkészíti a halotti anyakönyvi kivonatot, melyet átad a bejelentő részére.  Az elhunyt személyi igazolványát átadja az Okmányirodának bevonásra és érvénytelenítésre, majd bejegyzést készít az anyakönyvbe, teljesíti adatszolgáltatási kötelezettségét.