Haláleset anyakönyvezése
- Részletek
- Megjelent: 2009. március 22. vasárnap, 00:58
Vonatkozó jogszabályok:
1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1952. évi IV. törvény a házasságról a családról és a gyámságról;
1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1993. évi XLVI. törvény a statisztikáról, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 17/1993. (XII.3.) Korm. rendelettel;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége: (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A haláleset anyakönyvezését a haláleset bekövetkezési helye szerint illetékes anyakönyvvezető végzi.
Az eljáráshoz szükséges iratok:
- a haláleset anyakönyvezését bejelentő személy érvényes személyazonosító igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
- a haláleset helye szerinti orvos által kiállított halottvizsgálati bizonyítvány I-IV példánya,
- az elhalt személy azonosítására és állampolgárságának igazolására szolgáló okmány,
- az elhalt születési, házassági anyakönyvi kivonata (ha az elhalt családi állapota házas),
- az elhalt halotti anyakönyvi kivonata (ha az elhalt családi állapota özvegy),
- jogerős bírósági ítélet vagy házassági anyakönyvi kivonat (ha az elhalt családi állapota elvált).
A haláleset anyakönyvezését a hozzátartozó, vagy a hozzátartozótól meghatalmazással rendelkező temetkezési vállalat, vállalkozó kezdeményezheti.
Az ügyintézés a halottvizsgálati bizonyítvány alapján történik. A bejelentő személynek le kell adnia az elhunyt személy, személyi azonosítására szolgáló igazolványát, melyről elismervényt kap.
Az anyakönyvvezető elkészíti a halotti anyakönyvi kivonatot, melyet átad a bejelentő részére. Az elhunyt személyi igazolványát átadja az Okmányirodának bevonásra és érvénytelenítésre, majd bejegyzést készít az anyakönyvbe, teljesíti adatszolgáltatási kötelezettségét.