Gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenységet végzők működésének engedélyezése


Vonatkozó jogszabályok:

1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról
259/2002. (XII.18.) Kormányrendelet a gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatótevékenység engedélyezéséről, valamint a gyermekjóléti és gyermekvédelmi vállalkozói engedélyről

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal,  Rakamaz, Szent István út 116. (104-es iroda)

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:     (42) 570-700
Ügyintéző: Gazsi Ferencné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Ügyintézés kezdeményezhető: kérelem benyújtásával és a jogszabályban előírt igazolások csatolásával (nem formanyomtatványos kérelem).
Gyermekjóléti szolgáltatótevékenység működésének engedélyezése
A gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenység működési engedély alapján végezhető. A működési engedély kiadásáról – a fenntartó kérelmére – a működést engedélyező szerv dönt.

Gyermekjóléti alapellátások:
Gyermekjóléti szolgáltatás
  • gyermekjóléti szolgálat
Szükséges iratok:
Intézményi formában végzett szolgáltatótevékenység engedélyezése esetén a működési engedély kiadása iránti kérelemhez a fenntartónak csatolnia kell
  1. az intézményvezető szakképesítését bizonyító irat másolatát, és a vezető nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy vele szemben nem állnak fenn a Gyvt. 15. § (8) bekezdésében meghatározott kizáró okok,
  2. az intézmény fenntartójának és az intézmény vezetőjének együttes nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a szakalkalmazottak rendelkeznek a szükséges szakképesítéssel, és nem állnak fenn velük szemben a Gyvt. 15. § (8) bekezdésében meghatározott kizáró okok,
  3. a szolgáltatótevékenység célját, alapelveit, módszereit tartalmazó szakmai programot,
  4. az intézmény elhelyezésére szolgáló épület használati jogcímét bizonyító okirat másolatát, állami fenntartó esetén a kérelemhez az (1)-(4) pontokban foglaltakon túl csatolni kell:
  5. a fenntartó és - ha a fenntartóétól különböző adószámmal rendelkezik - a szolgáltató adószámát igazoló okirat másolatát,
  6. intézményi formában végzett szolgáltató tevékenység engedélyeztetése esetén az intézmény alapító okiratát, Nem állami fenntartó esetén a kérelemhez az (1)-(4) pontokban foglaltakon túl csatolni kell
  7. a fenntartó által elfogadott, a szolgáltatótevékenység során okozott kár megtérítésére vonatkozó felelősségbiztosítási szerződés másolatát,
  8. a fenntartó és - ha a fenntartóétól különböző adószámmal rendelkezik - a szolgáltató (intézmény, hálózat) adószámát igazoló okirat másolatát,
  9. a nem állami fenntartó írásbeli hozzájárulását arra vonatkozóan, hogy a jegyző az adóhatóságtól beszerezhesse a szükséges adatokat,
  10. az ellátási szerződést, ha a fenntartó a szolgáltató tevékenységre ellátási szerződést kötött.
  11. természetes személy fenntartó esetén a gyermekjóléti, gyermekvédelmi vállalkozói engedélyt,
  12. egyházi fenntartó esetén az egyház bírósági nyilvántartásba bejegyzett hatályos adatairól kiadott, egy hónapnál nem régebbi kivonatot, továbbá, ha a fenntartó az egyház bírósági nyilvántartásba nem vett szervezeti egysége, a nyilvántartásba vett egyház, egyházi jogi személy képviselőjének a nyilatkozatát a fenntartó nevéről, székhelyéről és képviselőjének személyéről, valamint arról, hogy a fenntartó az általa képviselt egyház, egyházi jogi személy szervezeti egysége, és az egyház alapszabálya alapján jogi személyiséggel rendelkezik,
  13. az egy hónapnál nem régebbi cégkivonatot, ha a fenntartó jogi személyiségű gazdálkodó szervezet vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság,
  14. a fenntartó bírósági nyilvántartásba bejegyzett hatályos adatairól kiadott, egy hónapnál nem régebbi kivonatot, ha a fenntartó társadalmi szervezet, alapítvány vagy közalapítvány.