Egészségügyi szolgáltatás
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 09. szombat, 09:58
Vonatkozó jogszabályok:
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló – többször módosított - 1993. évi III. tv. 54.§-a
2004 évi CXL. tv. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-708
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A települési önkormányzat jegyzője az egészségügyi szolgáltatás igénybevétele céljából annak a személynek állapítja meg szociális rászorultságát,
- akinek családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 120 %-át (34.200.- Ft-ot),
- aki egyedül élő és jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át (42.750.- Ft-ot) nem haladja meg, és sem neki, sem családjának vagyona nincs.
A szociális rászorultság igazolásáról a jegyző hatósági bizonyítványt (a továbbiakban: bizonyítvány) állít ki. A bizonyítvány érvényességi ideje legfeljebb 1 év.
Ügymenet:
Ön szeretne egészségügyi szolgáltatást igényelni. Ezt a Polgármesteri Hivatal Igazgatási Hatósági Irodájának erre a célra rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével kérheti. Ehhez a kérelemhez csatolnia kell:
A család jövedelemszámításánál figyelembe kell venni az egy lakásban együtt élő, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közösségét.
- nyugdíjszerű ellátás esetében: a kérelem beadását megelőző 1 havi nyugdíjról szóló igazolás;
- munkaviszonnyal rendelkező esetében a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző 1 hónap nettó keresetről,
- Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetén az előző 1 hónap összegéről szóló igazolás;
- alkalmi munkából származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó átlagjövedelemre vonatkozó nyilatkozatot;
- őstermelő esetén az őstermelői igazolvány/betétlap fénymásolata, valamint a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelméről szóló igazolást;
- GYES, GYET, GYED, CSP esetén az előző 1 hónapról szóló Magyar Államkincstár által kiadott hatósági bizonyítvány,
- válóperes végzés, gyermekelhelyezésről szóló bírói egyezség fénymásolatát, a megállapított/fizetendő gyermektartásdíj összegéről 1 hónapra visszamenőleg szelvényt vagy igazolást (amennyiben válófélben vannak, a házasság felbontására irányuló kereset fénymásolatát)
- tartós jövedelem csökkenés esetén a rendszeres pénzellátás megszüntetéséről szóló dokumentum fénymásolata; vállalkozói vagy őstermelői tevékenység megszűnése esetén az engedély/igazolvány visszavonásáról; társas vállalkozás esetén cégjegyzékből való törlésről készült dokumentum fénymásolata
- tankötelezett korhatárt már betöltött gyermek(ek) esetén a tanuló, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást
- a megelőző félév ösztöndíjának összegéről szóló igazolást; amennyiben nem részesül, erről szóló dokumentumot;
- a gyámkirendelő és/vagy a gondnokság alá helyezésről szóló határozat fénymásolatát.
- tartósan beteg állapot fennállása esetén a magasabb összegű családi pótlék, a rokkantsági járadék, a saját jogú rokkantsági nyugdíj folyósítását igazoló irat
- autista, testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos állapot fennállása esetén a magasabb összegű családi pótlék, a vakok személyi járadéka, a fogyatékossági támogatás folyósítását igazoló irat.
Ennek kitöltése és az Igazgatási Hatósági Irodához történő eljuttatása után az Iroda ügyintézője megvizsgálja, hogy a szükséges igazolások rendelkezésre állnak-e. Amennyiben szükséges, megkeresi írásban a társhatóságokat, intézményeket. Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.
Amennyiben elutasító döntés született, Önnek az elutasító határozat kézhezvételét követő 15 napon belül lehetősége van a határozat ellen fellebbezést benyújtani. A fellebbezésben leírtakat az Igazgatási Hatósági Iroda ügyintézője megvizsgálja, amennyiben fellebbezésében olyan új tényt nem közöl, mely a határozat megváltoztatását indokolná, fellebbezését az I. fokú iratokkal együtt az ügyintéző a II. fokon eljáró szervhez továbbítja. A Államigazgatási Hivatal döntéséről szóló határozatot az ügyintézője csatolja az Ön ügyiratához, és intézkedik az abban foglaltaknak megfelelően. Az intézkedésről írásban értesíti Önt.