Születés anyakönyvezése
- Részletek
- Megjelent: 2009. március 22. vasárnap, 00:58
Vonatkozó jogszabályok:
1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1979. évi 13. törvényerejű rendelet a nemzetközi magánjogról;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1952. évi IV. törvény a házasságról, a családról és a gyámságról, egységes szerkezetben a hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1952. évi 23. törvényerejű rendelettel, valamint a végrehajtásáról szóló 7/1974. (VI.21.) IM rendelettel és a 4/1987. (VI.14.) IM rendelettel;
1993. évi LV. v. a magyar állampolgárságról;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége: (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ha magyar állampolgár, nagykorú, házasságon belül szül gyermeket, a Polgármesteri Hivatal Igazgatási-Hatósági Irodájánál az alábbi eljárás keretén belül kerül gyermeke anyakönyvezésre:
A születésről az orvos jegyzőkönyvet készít és azt megküldi a Polgármesteri Hivatal anyakönyvvezetőjének. Az ügyintéző az újszülöttet személyi számmal látja el, és kiállít részére egy születési anyakönyvi kivonatot. Az anyakönyvben rögzíti az újszülött adatait.
Az anyakönyvvezető a magyar állampolgárságú újszülöttek anyakönyvezését követően értesíti a Megyei Egészségbiztosítási Pénztárt, az újszülött Társadalombiztosítási Azonosító Jelének a kiadásához. A TAJ kártya postai úton érkezik meg a szülőkhöz.
Az Okmányiroda ügyintézője lakcímkártyát készít az újszülött részére, melyet megküld a szülőknek.
A születés anyakönyvezéséhez az alábbi iratok szükségesek:
- a szülők személyi igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
- a szülők 30 napnál nem régebben kiállított házassági anyakönyvi kivonata,
- teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat, (amennyiben a szülők nem élnek házassági kötelékben).