Közgyógyellátás


Vonatkozó jogszabályok:

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 49-53 §-ai
A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendeletének 35-49§-ai
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól szóló 31/2005. (XII:02.) KT. rendeletének 24. §-a

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Ha Ön közgyógyellátási igazolványt szeretne igényelni, akkor azt az erre a célra rendszeresített formanyomtatványt kell kitölteni. A kérelemhez csatolnia kell az alábbi igazolásokat:
  • Amennyiben egyéni gyógyszerköltség megállapítását kéri, akkor háziorvosától lezárt boritékban igazolást a havi rendszeres gyógyító ellátása szükségletéről
  • A kérelem beadását megelõzõ hónap nettó jövedelmérõl szóló jövedelemigazolást, amely:
nyugdíjas esetében: a kérelem beadását megelőző hónap nyugdíjszelvények fénymásolatát;
munkaviszonnyal rendelkező esetében: a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző hónap nettó keresetéről;
a Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetében a folyósított ellátás összegéről az előző hónap szelvényének másolatát;
alkalmi munkából származó jövedelem esetén: a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó átlagjövedelmére vonatkozó nyilatkozatot;
vállalkozó esetén: a tárgyévre vonatkozóan a kérelem beadását megelőző hónapok nettó átlagjövedelemről könyvelő által kiadott igazolását és az előző gazdasági évre vonatkozólag az APEH igazolását;
őstermelő esetén: az őstermelői igazolvány fénymásolata, valamint a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelméről szóló igazolást;
GYES, GYET, családi pótlék folyósítása esetén: a Magyar Államkincstár által kiadott Hatósági Bizonyítvány a kérelem benyújtását megelőző havi ellátásról, valamint árvaellátás folyósítása esetén az előző hónap szelvénye, vagy az azt tarrtalmazó számlakivonat;

Jogosultságot megállapító határozat vagy orvosi igazolás
a tartósan beteg vagy a korábban részletezett fogyatékosságban szenvedő gyermek esetén a kiemelt családi pótlékot megállapító határozat alapjául szolgáló orvos szakértői véleményt;
I-II. Csoportú rokkantságról szóló határozatot
hadigondozotti-, nemzeti gondozotti pénzellátásban részesülésről szóló határozat,
magasabb összegű családi pótlékról szóló igazolás a Magyar Államkincstártól
rokkantsági járadékról szóló igazolás

Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a jegyző meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.