Átmeneti segély
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 09. szombat, 09:58
Vonatkozó jogszabályok:
1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
Rakamaz Város Önkormányzatának 31/2005. (XII.02.) KT. rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól.
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-708
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Rakamaz Város Önkormányzatának 31/2005. (XII.02.) KT. rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól (továbbiakban: szociális rendelet) 15. §-ának rendelkezései alapján Önkormányzatunk a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő szociálisan rászorult személyek részére átmeneti segélyt nyújt.
Átmeneti segélyben részesíthetők
- A pénzbeli, vagy természetben nyújtott ellátásra szociálisan rászorultnak tekinthető az egyedül élő (álló) személy, akinek a havi – a személyi jövedelemadóról szóló törvényben meghatározott – munkavállalói járulékkal, személyi jövedelemadóval, egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékkal, magán nyugdíjpénztári tagdíjjal, valamint a jövedelemadóról szóló törvényben elismert költségekkel csökkentett jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének százötven százalékát / 2009. évben: 42.750 Ft /,
- illetve az akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét / 2009. évben: 28.500 Ft /.
- egyszeri átmeneti segélyre jogosult az is, akinek egyéni és eseti gyógyszerkészlete kimerült, ezért gyógyszere térítésmentesen a közgyógyellátásra nem rendelhető, és családjában az egy főre eső havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át (2009. évben a 42.750 Ft-ot), egyedül élő esetén 200 %-át nem haladja meg, és fennálló betegsége miatt felmerült gyógyszerköltségét, gyógyító ellátásának költségét létfenntartása veszélyeztetése nélkül nem tudja viselni ( 2009. évben a 57.000 Ft-ot).
A család jövedelemszámításánál figyelembe kell venni az egy lakásban együtt élő, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közösségét.
Közeli hozzátartozó: a házastárs, az élettárs; a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató; valamint korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, illetve a testi, érzékszervi, értelmi, beszéd- vagy más fogyatékos vér szerinti, örökbefogadott, illetve nevelt gyermek.
Kérjük, hogy a segély iránti kérelmét valóban, csak akkor nyújtsa be, ha a folyósítás feltételéül szolgáló rendkívüli élethelyzet tényleg bekövetkezett.
A kérelemhez csatolni kell:
- Munkaviszonyból származó jövedelem esetén a megelőző egy hónap nettó munkabérének munkáltatói igazolását;
- nyugdíjak és más nem bérjellegű rendszeres havi jövedelmek esetén az utolsó egy havi szelvényt;
- egyéni, vagy társas vállalkozásból származó jövedelmek esetén az APEH igazolását;
- egyéb jövedelem esetén az annak összegét igazoló okiratot
Átmeneti segélyt jóváhagyó határozat után a segély többféleképpen kerülhet kifizetésre:
- házipénztárban készpénzben,
- természetben /a Tiszavasvári Többcélú Kistérségi Társulás Rakamazi Gondozási Központja keretében működő Családsegítéssel.
A fenti támogatási formát csak rakamazi állandó bejelentett lakos igényelheti. Az, hogy az igénylő jogosult-e valamelyik támogatási formára, az egy főre eső jövedelem határozza meg.
Ön az átmeneti segélyt a megfelelő nyomtatványok kitöltésével kérheti. Ennek kitöltése és az Igazgatási Hatósági Irodához történő eljuttatása után az Iroda ügyintézője megvizsgálja, hogy a szükséges igazolások rendelkezésre állnak-e. Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a Képviselő-testület Szociális és Családsegítő Bizottsága meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.
Amennyiben elutasító döntést született, Önnek az elutasító határozat kézhezvételét követő 15 napon belül lehetősége van a határozat ellen fellebbezést benyújtani. A fellebbezésben leírtakat az Igazgatási Hatósági Iroda ügyintézője megvizsgálja, ezt követően felterjeszti a Képviselő-testület elé. A Képviselő-testület döntéséről szóló határozatot az ügyintéző csatolja az Ön ügyiratához, és intézkedik az abban foglalt döntésnek megfelelően. Az intézkedésről írásban értesíti Önt.