Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény


Vonatkozó jogszabályok:

1997. évi XXXI. Tv 19-20/A. §-ai

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Ha Ön szeretne rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt igényelni a Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájától, akkor az erre a célra rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével, és az ehhez csatolt alábbi dokumentumokkal kérheti, amennyiben az egy főre eső jövedelme nem haladja meg:
  • az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 135 %-át (2008. évben: 38.475 Ft), ha a gyermeket egyedül nevelő szülő, illetve más törvényes képviselő gondozza vagy, ha a gyermek tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos, vagy ha a nagykorúvá vált gyermek megfelel a 20 §. (3) és (4) bekezdésében foglalt feltételeknek,
  • az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 125 %-át (2008. évben: 35.625 Ft) az a) pont alá nem tartozó esetekben,feltéve ha családjában az egy főre jutó vagyon értéke nem haladja meg külön-külön számítva az öregségi nyugdíj legkisebb összegének húszszorosát, együttesen a hetvenszeresét.

A kérelemhez szíveskedjen csatolni:

az igénylőlap b) pontjában megjelölt jövedelmi adatokat – a kérelem beadását megelőző  hónap jövedelmét – igazoló dokumentumokat;
nyugdíjas esetében: a kérelem beadását megelőző hónap nyugdíjszelvények fénymásolatát;
munkaviszonnyal rendelkező esetében: a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző hónap nettó keresetéről;
a Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetében a folyósított ellátás összegéről az előző hónap szelvényének másolatát;
alkalmi munkából származó jövedelem esetén: a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó átlagjövedelmére vonatkozó nyilatkozatot;
vállalkozó esetén: a tárgyévre vonatkozóan a kérelem beadását megelőző hónapok nettó átlagjövedelemről könyvelő által kiadott igazolását és az előző gazdasági évre vonatkozólag az APEH igazolását;
őstermelő esetén: az őstermelői igazolvány fénymásolata, valamint a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelméről szóló igazolást;
GYES, GYET, családi pótlék folyósítása esetén: a Magyar Államkincstár által kiadott Hatósági Bizonyítvány a kérelem benyújtását megelőző havi ellátásról, valamint árvaellátás folyósítása esetén az előző hónap szelvénye, vagy az azt tarrtalmazó számlakivonat;
a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése, valamint a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági, illetve gyámhatósági határozatot, továbbá a gyámhivatali jegyzőkönyvet, mely tartalmazza a szülői felügyeletet együttesen gyakorolni jogosult különélő szülők megállapodását, hogy a jövedelemre nézve a szülői felügyeletet egyikőjük gyakorolja; és a jegyzőkönyv rögzíti azt a tényt is, hogy a gyermek – megállapodásuk alapján – melyik szülőnél kerül elhelyezésre, illetve, hogy a gyermek sorsát érintő lényeges kérdésekben a szülői felügyeleti jogot együttesen gyakorolják;
egyedülálló kérelmező esetén: az egyedülállóság tényére vonatkozó nyilatkozatot;
a tartósan beteg vagy a korábban részletezett fogyatékosságban szenvedő gyermek esetén a kiemelt családi pótlékot megállapító határozat alapjául szolgáló orvos szakértői véleményt;
a 18-25 év közötti gyermek esetében: a nevelési-oktatási intézmény által a nevelési, oktatási, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást;
házasság felbontása esetén: a házasság felbontásáról szóló bírósági végzés másolatát a gyermek elhelyezését és tartását szabályozó bírósági ítélet, illetve egyezséget jóváhagyó végzés fénymásolt példányát!
Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a jegyző meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.