KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY a hulladékdíj-számlák kifizetésének változásáról.

A Rakamazi Közös Önkormányzati Hivatal tájékoztatja a Tisztelt lakosságot, hogy 2016. évben az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Kft. (továbbiakban: ÉÁK Kft.) a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (továbbiakban: NHKV Zrt.) megbízásából végzi a hulladékdíj-számlák elkészítését, kézbesítését és a vonatkozó díjak beszedését városunkban. A II. negyedéves számlák postai csekkes befizetéssel kerültek kézbesítésére október 2. hetében a lakosság részére.


Ugyanakkor, az NHKV Zrt. számára is kiemelt fontosságú feladat a lakossági hulladékdíjak hatékony beszedése, így ennek érdekében - Rakamaz településen is - a 2016. III. és IV. negyedéves számlák ellenértékének készpénzben történő beszedésére díjbeszedőt alkalmaznak.
A III. negyedéves számlák beszedése városunkban 2016. október 25. – 2016. november 25., a IV. negyedéves számlák beszedése pedig 2017. január 25. – 2017. február 25. között történik majd.
Amennyiben a számla nem kerül kiegyenlítésre a díjbeszedőnél, abban az esetben az ÉÁK Kft. a jogszabályoknak megfelelően 30 napon belül fizetési felszólítást küld, melyet az ahhoz mellékelt sárga csekken fizethetnek be az ügyfelek.
Ennek megfelelően 2016. évben sárga csekket levélben már nem küldenek az NHKV Zrt. megbízásából, hanem díjbeszedő keresi fel az ingatlantulajdonosokat, aki a kiadott számla ellenértékét készpénzben veszi át.
A díjbeszedő megbízólevelével és személyi igazolványával köteles igazolni magát, s a befizetéskor átadja az eredeti számlát.
Az ÉÁK Kft. a 2017. évi számlák kibocsátásáról és fizetési módjairól egyelőre nem rendelkezik információval, ezért erről a lakosság tájékoztatása később fog megtörténni.