Haláleset anyakönyvezése


Vonatkozó jogszabályok:

1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1952. évi IV. törvény a házasságról a családról és a gyámságról;
1959. évi IV. törvény  a Polgári Törvénykönyvről;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1993. évi XLVI. törvény a statisztikáról, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 17/1993. (XII.3.) Korm. rendelettel;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:     (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
A haláleset anyakönyvezését a haláleset bekövetkezési helye szerint illetékes anyakönyvvezető  végzi. 

Az eljáráshoz szükséges iratok:
  • a haláleset anyakönyvezését bejelentő személy érvényes személyazonosító igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
  • a haláleset helye szerinti orvos által kiállított halottvizsgálati bizonyítvány I-IV példánya,
  • az elhalt személy azonosítására és állampolgárságának igazolására szolgáló okmány,
  • az elhalt születési, házassági anyakönyvi kivonata (ha az elhalt családi állapota házas),
  • az elhalt halotti anyakönyvi kivonata (ha az elhalt családi állapota özvegy),
  • jogerős bírósági ítélet vagy házassági anyakönyvi kivonat (ha az elhalt családi állapota elvált).

A haláleset anyakönyvezését a hozzátartozó, vagy a hozzátartozótól meghatalmazással rendelkező temetkezési vállalat, vállalkozó kezdeményezheti.

Az ügyintézés a halottvizsgálati bizonyítvány alapján történik. A bejelentő személynek le kell adnia az elhunyt személy, személyi azonosítására szolgáló igazolványát, melyről elismervényt kap.

Az anyakönyvvezető elkészíti a halotti anyakönyvi kivonatot, melyet átad a bejelentő részére.  Az elhunyt személyi igazolványát átadja az Okmányirodának bevonásra és érvénytelenítésre, majd bejegyzést készít az anyakönyvbe, teljesíti adatszolgáltatási kötelezettségét.

Házasságkötés (magyar állampolgár, kiskorú)


Vonatkozó jogszabályok:

1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1952. évi IV. törvény a házasságról, a családról és a gyámságról, egységes szerkezetben a hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1952. évi 23. törvényerejű rendelettel, valamint a végrehajtásáról szóló 7/1974. (VI.21.) IM rendelettel és a 4/1987. (VI.14.) IM rendelettel;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:     (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
 
Ha 16. életévét betöltött kiskorú házasságot kíván kötni, fel kell keresnie leendő házastársával a Polgármesteri Hivatal anyakönyvvezetőjét. 

Az eljáráshoz szükséges iratok:
  • születési anyakönyvi kivonat,
  • érvényes személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
  • jogerős gyámhatósági engedély.

A házasságkötésre az az anyakönyvvezető illetékes, akinél a házasulandók a házassági szándékukat bejelentették.

A házasságkötés csak a házasságkötési szándék bejelentését követő 30 nap eltelte utáni időpontra tűzhető ki. A bejelentésről az anyakönyvvezető jegyzőkönyvet készít. Ezzel egy időben megállapodnak a házasságkötés időpontjáról. A házasságkötés törvényes feltételeihez két tanú (nagykorú) jelenléte szükséges.
Az anyakönyvvezető házasság megkötésével egyidőben bejegyzi a házasulandókat a házassági anyakönyvbe, és átadja részükre a házassági anyakönyvi kivonatot. A házasság tényéről az anyakönyvvezető értesítést küld a házasságkötést engedélyező Gyámhivatalnak.

Házasságkötés (magyar állampolgár,nagykorú)


Vonatkozó jogszabályok:

1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1952. évi IV. törvény a házasságról, a családról és a gyámságról, egységes szerkezetben a hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1952. évi 23. törvényerejű rendelettel, valamint a végrehajtásáról szóló 7/1974. (VI.21.) IM rendelettel és a 4/1987. (VI.14.) IM rendelettel;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:     (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
A házasságkötés bejelentéséhez szükséges iratok:
  • a kérelmezők érvényes személyazonosító igazolványa és lakcímet igazoló hatósági   igazolvány,
  • születési anyakönyvi kivonat.

Nagykorú  magyar állampolgár  házasság kötése ügyében  az alábbiak szerint kell eljárnia:
A házasulóknak személyesen kell megjelenniük a Polgármesteri Hivatal anyakönyvvezetőjénél, hogy bejelentsék házasságkötési szándékukat. A házasságot a házassági szándék bejelentését követő 30 nap utáni időpontra lehet kitűzni. Az anyakönyvvezető a házasságkötési szándék bejelentésről jegyzőkönyvet készít.
A házasságkötés törvényes feltételeihez két tanú (nagykorú) jelenléte szükséges. A házasság megkötésével egyidejűleg bejegyzi a házasulandókat a házassági anyakönyvbe, és átadja részükre a házassági anyakönyvi kivonatot.
A házasságkötés követően az anyakönyvvezető a szükséges változásokat az anyakönyvi rendszerben átvezeti.

Házasságkötés (külföldi állampolgár,nagykorú)


Vonatkozó jogszabályok:

1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1952. évi IV. törvény a házasságról, a családról és a gyámságról, egységes szerkezetben a hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1952. évi 23. törvényerejű rendelettel, valamint a végrehajtásáról szóló 7/1974. (VI.21.) IM rendelettel és a 4/1987. (VI.14.) IM rendelettel;
1979. évi 13. törvényerejű rendelet a nemzetközi magánjogról;
1993. évi XLVI. törvény a statisztikáról, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 70/1993. (XII.3.) Korm. rendelettel;
1992. évi LXVI. törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 146/1993. (X.26.) Korm. rendelettel;
147/1993. (X.26.) Korm. rendelet a személyi igazolvány kiadásának és nyilvántartásának átmeneti szabályairól.

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:     (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Külföldi állampolgár házasságkötéséhez az alábbi iratok szükségesek: 
  • születési anyakönyvi kivonatok, illetve annak hiteles fordítása,
  • tanúsítvány, mely igazolja, hogy a házasságkötés a reá irányadó külföldi jog szerint, nem ütközik akadályba,
  • érvényes személyi igazolvány,
  • útlevél,
  • elvált családi állapot esetén a házasság felbontásáról, jogerős ítélet.

A házasságkötési szándék bejelentését követően az anyakönyvvezető jegyzőkönyvet készít, és összes mellékleteivel megküldi az Észak-alföldi Regionális Államigazgatási Hivatal Nyíregyházi Kirendeltségének. A felettes szerv engedélyezését követően, az anyakönyvvezetővel megállapodnak a házasságkötés időpontjáról. A házasságkötés törvényes feltételeihez két tanú (nagykorú) jelenléte szükséges. Ha a házasuló a magyar nyelvet nem beszéli, tolmácsot kell alkalmazni. Tolmácsot az ügyfél biztosítja.
A házasság megkötésével egyidejűleg az anyakönyvvezető bejegyzi a házasulandókat a házassági anyakönyvbe, és átadja részükre a házassági anyakönyvi kivonatot. A szükséges változásokat az anyakönyvi rendszerben átvezeti.
Az anyakönyvvezető az anyakönyvezést követően teljesíti adatszolgáltatási kötelezettségét.

Születés anyakönyvezése


Vonatkozó jogszabályok:

1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1979. évi 13. törvényerejű rendelet a nemzetközi magánjogról;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1952. évi IV. törvény a házasságról, a családról és a gyámságról, egységes szerkezetben a hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1952. évi 23. törvényerejű rendelettel, valamint a végrehajtásáról szóló 7/1974. (VI.21.) IM rendelettel és a 4/1987. (VI.14.) IM rendelettel;
1993. évi LV. v. a magyar állampolgárságról;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:     (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Ha magyar állampolgár, nagykorú, házasságon belül szül gyermeket, a Polgármesteri Hivatal Igazgatási-Hatósági Irodájánál az alábbi eljárás keretén belül kerül gyermeke anyakönyvezésre:

A születésről az orvos jegyzőkönyvet készít és azt megküldi a Polgármesteri Hivatal anyakönyvvezetőjének. Az ügyintéző az újszülöttet személyi számmal látja el, és kiállít részére egy születési anyakönyvi kivonatot. Az anyakönyvben rögzíti az újszülött adatait.
Az anyakönyvvezető a magyar állampolgárságú újszülöttek anyakönyvezését követően értesíti a Megyei Egészségbiztosítási Pénztárt, az újszülött Társadalombiztosítási Azonosító Jelének a kiadásához. A TAJ kártya postai úton érkezik meg a szülőkhöz.

Az Okmányiroda ügyintézője lakcímkártyát készít az újszülött részére, melyet megküld a szülőknek.
A születés anyakönyvezéséhez az alábbi iratok szükségesek:
  • a szülők személyi igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
  • a szülők 30 napnál nem régebben kiállított házassági anyakönyvi kivonata,
  • teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat, (amennyiben a szülők nem élnek házassági kötelékben).



Hazai anyakönyvezés


Vonatkozó jogszabályok:

1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a   névviselésről.

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:     (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményét (születés, házasságkötés, haláleset) Magyarországon is anyakönyveztetni kell.
A hazai anyakönyvezésre irányuló kérelmet az anyakönyvvezetőhöz kell benyújtani, aki továbbítja a kérelmet a hazai anyakönyvezést végző anyakönyvvezetőnek.

Az eljáráshoz szükséges iratok:
  • magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményéről kiállított okirat hiteles   magyar nyelvű fordításban , a külföldi okiratok elfogadhatóságára vonatkozó szabályok  figyelembevételével,
  • külföldön született gyermek esetében a szülők születési, házassági anyakönyvi kivonata,
  • érvényes útlevél, vagy személyazonosító igazolvány, a szülők megegyezése a gyermek  születési családi nevéről (ha a házassági anyakönyvi kivonat nem tartalmazza),
  • külföldön történt halál esetén az elhalt személyi okmányai.
  • Az eljárást lehet kezdeményezni személyesen vagy meghatalmazott útján.