Haláleset anyakönyvezése
- Részletek
- Megjelent: 2009. március 22. vasárnap, 00:58
Vonatkozó jogszabályok:
1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1952. évi IV. törvény a házasságról a családról és a gyámságról;
1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1993. évi XLVI. törvény a statisztikáról, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 17/1993. (XII.3.) Korm. rendelettel;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége: (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A haláleset anyakönyvezését a haláleset bekövetkezési helye szerint illetékes anyakönyvvezető végzi.
Az eljáráshoz szükséges iratok:
- a haláleset anyakönyvezését bejelentő személy érvényes személyazonosító igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
- a haláleset helye szerinti orvos által kiállított halottvizsgálati bizonyítvány I-IV példánya,
- az elhalt személy azonosítására és állampolgárságának igazolására szolgáló okmány,
- az elhalt születési, házassági anyakönyvi kivonata (ha az elhalt családi állapota házas),
- az elhalt halotti anyakönyvi kivonata (ha az elhalt családi állapota özvegy),
- jogerős bírósági ítélet vagy házassági anyakönyvi kivonat (ha az elhalt családi állapota elvált).
A haláleset anyakönyvezését a hozzátartozó, vagy a hozzátartozótól meghatalmazással rendelkező temetkezési vállalat, vállalkozó kezdeményezheti.
Az ügyintézés a halottvizsgálati bizonyítvány alapján történik. A bejelentő személynek le kell adnia az elhunyt személy, személyi azonosítására szolgáló igazolványát, melyről elismervényt kap.
Az anyakönyvvezető elkészíti a halotti anyakönyvi kivonatot, melyet átad a bejelentő részére. Az elhunyt személyi igazolványát átadja az Okmányirodának bevonásra és érvénytelenítésre, majd bejegyzést készít az anyakönyvbe, teljesíti adatszolgáltatási kötelezettségét.
Házasságkötés (magyar állampolgár, kiskorú)
- Részletek
- Megjelent: 2009. március 22. vasárnap, 00:58
Vonatkozó jogszabályok:
1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1952. évi IV. törvény a házasságról, a családról és a gyámságról, egységes szerkezetben a hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1952. évi 23. törvényerejű rendelettel, valamint a végrehajtásáról szóló 7/1974. (VI.21.) IM rendelettel és a 4/1987. (VI.14.) IM rendelettel;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége: (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ha 16. életévét betöltött kiskorú házasságot kíván kötni, fel kell keresnie leendő házastársával a Polgármesteri Hivatal anyakönyvvezetőjét.
Az eljáráshoz szükséges iratok:
- születési anyakönyvi kivonat,
- érvényes személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
- jogerős gyámhatósági engedély.
A házasságkötésre az az anyakönyvvezető illetékes, akinél a házasulandók a házassági szándékukat bejelentették.
A házasságkötés csak a házasságkötési szándék bejelentését követő 30 nap eltelte utáni időpontra tűzhető ki. A bejelentésről az anyakönyvvezető jegyzőkönyvet készít. Ezzel egy időben megállapodnak a házasságkötés időpontjáról. A házasságkötés törvényes feltételeihez két tanú (nagykorú) jelenléte szükséges.
Az anyakönyvvezető házasság megkötésével egyidőben bejegyzi a házasulandókat a házassági anyakönyvbe, és átadja részükre a házassági anyakönyvi kivonatot. A házasság tényéről az anyakönyvvezető értesítést küld a házasságkötést engedélyező Gyámhivatalnak.
Házasságkötés (magyar állampolgár,nagykorú)
- Részletek
- Megjelent: 2009. március 22. vasárnap, 00:58
Vonatkozó jogszabályok:
1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1952. évi IV. törvény a házasságról, a családról és a gyámságról, egységes szerkezetben a hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1952. évi 23. törvényerejű rendelettel, valamint a végrehajtásáról szóló 7/1974. (VI.21.) IM rendelettel és a 4/1987. (VI.14.) IM rendelettel;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége: (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A házasságkötés bejelentéséhez szükséges iratok:
- a kérelmezők érvényes személyazonosító igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
- születési anyakönyvi kivonat.
Nagykorú magyar állampolgár házasság kötése ügyében az alábbiak szerint kell eljárnia:
A házasulóknak személyesen kell megjelenniük a Polgármesteri Hivatal anyakönyvvezetőjénél, hogy bejelentsék házasságkötési szándékukat. A házasságot a házassági szándék bejelentését követő 30 nap utáni időpontra lehet kitűzni. Az anyakönyvvezető a házasságkötési szándék bejelentésről jegyzőkönyvet készít.
A házasságkötés törvényes feltételeihez két tanú (nagykorú) jelenléte szükséges. A házasság megkötésével egyidejűleg bejegyzi a házasulandókat a házassági anyakönyvbe, és átadja részükre a házassági anyakönyvi kivonatot.
A házasságkötés követően az anyakönyvvezető a szükséges változásokat az anyakönyvi rendszerben átvezeti.
Házasságkötés (külföldi állampolgár,nagykorú)
- Részletek
- Megjelent: 2009. március 22. vasárnap, 00:58
Vonatkozó jogszabályok:
1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1952. évi IV. törvény a házasságról, a családról és a gyámságról, egységes szerkezetben a hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1952. évi 23. törvényerejű rendelettel, valamint a végrehajtásáról szóló 7/1974. (VI.21.) IM rendelettel és a 4/1987. (VI.14.) IM rendelettel;
1979. évi 13. törvényerejű rendelet a nemzetközi magánjogról;
1993. évi XLVI. törvény a statisztikáról, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 70/1993. (XII.3.) Korm. rendelettel;
1992. évi LXVI. törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról, egységes szerkezetben a végrehajtásáról szóló 146/1993. (X.26.) Korm. rendelettel;
147/1993. (X.26.) Korm. rendelet a személyi igazolvány kiadásának és nyilvántartásának átmeneti szabályairól.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége: (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Külföldi állampolgár házasságkötéséhez az alábbi iratok szükségesek:
- születési anyakönyvi kivonatok, illetve annak hiteles fordítása,
- tanúsítvány, mely igazolja, hogy a házasságkötés a reá irányadó külföldi jog szerint, nem ütközik akadályba,
- érvényes személyi igazolvány,
- útlevél,
- elvált családi állapot esetén a házasság felbontásáról, jogerős ítélet.
A házasságkötési szándék bejelentését követően az anyakönyvvezető jegyzőkönyvet készít, és összes mellékleteivel megküldi az Észak-alföldi Regionális Államigazgatási Hivatal Nyíregyházi Kirendeltségének. A felettes szerv engedélyezését követően, az anyakönyvvezetővel megállapodnak a házasságkötés időpontjáról. A házasságkötés törvényes feltételeihez két tanú (nagykorú) jelenléte szükséges. Ha a házasuló a magyar nyelvet nem beszéli, tolmácsot kell alkalmazni. Tolmácsot az ügyfél biztosítja.
A házasság megkötésével egyidejűleg az anyakönyvvezető bejegyzi a házasulandókat a házassági anyakönyvbe, és átadja részükre a házassági anyakönyvi kivonatot. A szükséges változásokat az anyakönyvi rendszerben átvezeti.
Az anyakönyvvezető az anyakönyvezést követően teljesíti adatszolgáltatási kötelezettségét.
Születés anyakönyvezése
- Részletek
- Megjelent: 2009. március 22. vasárnap, 00:58
Vonatkozó jogszabályok:
1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
1979. évi 13. törvényerejű rendelet a nemzetközi magánjogról;
1992. évi LXIII. törvény a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról;
1952. évi IV. törvény a házasságról, a családról és a gyámságról, egységes szerkezetben a hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1952. évi 23. törvényerejű rendelettel, valamint a végrehajtásáról szóló 7/1974. (VI.21.) IM rendelettel és a 4/1987. (VI.14.) IM rendelettel;
1993. évi LV. v. a magyar állampolgárságról;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége: (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ha magyar állampolgár, nagykorú, házasságon belül szül gyermeket, a Polgármesteri Hivatal Igazgatási-Hatósági Irodájánál az alábbi eljárás keretén belül kerül gyermeke anyakönyvezésre:
A születésről az orvos jegyzőkönyvet készít és azt megküldi a Polgármesteri Hivatal anyakönyvvezetőjének. Az ügyintéző az újszülöttet személyi számmal látja el, és kiállít részére egy születési anyakönyvi kivonatot. Az anyakönyvben rögzíti az újszülött adatait.
Az anyakönyvvezető a magyar állampolgárságú újszülöttek anyakönyvezését követően értesíti a Megyei Egészségbiztosítási Pénztárt, az újszülött Társadalombiztosítási Azonosító Jelének a kiadásához. A TAJ kártya postai úton érkezik meg a szülőkhöz.
Az Okmányiroda ügyintézője lakcímkártyát készít az újszülött részére, melyet megküld a szülőknek.
A születés anyakönyvezéséhez az alábbi iratok szükségesek:
- a szülők személyi igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolvány,
- a szülők 30 napnál nem régebben kiállított házassági anyakönyvi kivonata,
- teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat, (amennyiben a szülők nem élnek házassági kötelékben).
Hazai anyakönyvezés
- Részletek
- Megjelent: 2009. március 22. vasárnap, 00:58
Vonatkozó jogszabályok:
1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről;
6/2003. (III.7.) BM. rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezető Rakamaz, Szent István út 116.
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége: (42) 570-706
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Kormos Józsefné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményét (születés, házasságkötés, haláleset) Magyarországon is anyakönyveztetni kell.
A hazai anyakönyvezésre irányuló kérelmet az anyakönyvvezetőhöz kell benyújtani, aki továbbítja a kérelmet a hazai anyakönyvezést végző anyakönyvvezetőnek.
Az eljáráshoz szükséges iratok:
Az eljáráshoz szükséges iratok:
- magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményéről kiállított okirat hiteles magyar nyelvű fordításban , a külföldi okiratok elfogadhatóságára vonatkozó szabályok figyelembevételével,
- külföldön született gyermek esetében a szülők születési, házassági anyakönyvi kivonata,
- érvényes útlevél, vagy személyazonosító igazolvány, a szülők megegyezése a gyermek születési családi nevéről (ha a házassági anyakönyvi kivonat nem tartalmazza),
- külföldön történt halál esetén az elhalt személyi okmányai.
- Az eljárást lehet kezdeményezni személyesen vagy meghatalmazott útján.