Közterülettel kapcsolatos ügyintézés és közterületek felügyelete
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 17. vasárnap, 11:12
Amennyiben Ön a környezetében az építésügyi iroda hatáskörébe tartozó főbb szabálysértések valamelyikét tapasztalja, bejelentést tehet.
A bejelentéseket az építésügyi iroda ügyintézői kivizsgálják, és megteszik a megfelelő intézkedéseket a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően.
Amennyiben Ön ellen eljárást kezdeményezése történt, úgy személyesen ügyfélfogadási időben,
A bejelentéseket az építésügyi iroda ügyintézői kivizsgálják, és megteszik a megfelelő intézkedéseket a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően.
Amennyiben Ön ellen eljárást kezdeményezése történt, úgy személyesen ügyfélfogadási időben,
Hétfő | 0800-1200 | 1300-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1300-1700 |
vagy telefonon az alábbiak szerint megadott munka időben érdeklődhet:let
Hétfő | 0800-1200 | 1300-1600 |
Kedd | 0800-1200 | 1300-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1300-1700 |
Csütörtök | 0800-1200 | 1300-1600 |
Péntek | 0800-1200 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A Közterület-felügyelet feladatai:
A fenti feladatokat ellátó ügyintéző – aki hivatalos személy – fényképes, „Közszolgálati dolgozók igazolványa” megnevezésű igazolvány felmutatását követően intézkedhet.
A közterület-felügyelettel kapcsolatos főbb szabálysértések:
A közszolgálati dolgozó intézkedései:
A közszolgálati dolgozó által végzett megelőző tevékenység:
Figyelmeztetés /az észlelt szabálytalanságot próbálja megelőzni a közszolgálati dolgozó úgy, hogy az elkövetőt figyelmezteti az Önkormányzati rendeletek vagy egyéb jogszabályok betartására/.
Megfigyelés /az illegális szemétlerakók rendszeres ellenőrzése során a felderíthető szabálysértés megelőzése a cél azáltal, hogy a közszolgálati dolgozó felhívja a figyelmet a szabálysértési feljelentés lehetőségére/.
A közszolgálati dolgozó észleli a szabálysértést, az elkövetővel közli, hogy milyen minőségben jár el, bemutatja igazolványát és kéri, hogy az elkövető is igazolja magát. Az elkövető személyi okmánya alapján adatait jegyzőkönyvben rögzíti, amelyet aláírat a szabálysértés elkövetőjével, ezáltal elismertetve a szabálysértés elkövetését. Ezzel egy időben felhívja az elkövető figyelmét arra, hogy a jegyzőkönyv alapján feljelentést fog tenni a szabálysértési hatóságnál. A bírságot a szabálysértési hatóság fogja megállapítani, amelyet a megadott határidőn belül be kell fizetnie.
Ha a szabálysértő nem írja alá a jegyzőkönyvet annak tényét is rögzítenie, kell.
Amennyiben közszolgálati dolgozó észleli a szabálysértést, az elkövető viszont nincs jelen. A közszolgálati dolgozó a szabálysértés helyszínén fényképet készít, amivel bizonyítani tudja az elkövetést. Rögzíti a szabálysértés megnevezését, pontos helyét, dátumot, időpontot, a gépjármű rendszámát stb. A BM adatnyilvántartóból azonosítja a gépjármű üzembentartóját, a talált bizonyítékok felhasználásával elvégzi az ügy kivizsgálását és helyszíni szemle eredményéről, a feljelentés tényéről értesíti az elkövetőt/elkövetőket. Amennyiben szabálysértési feljelentést tesz a Szabálysértési Hatóság felé /KRESZ megszegése esetén a Rendőrség, Önkormányzati Rendelet megsértése esetén a lakóhely szerinti Polgármesteri Hivatal Szabálysértési Hatóságánál/, úgy feljelentésében pontosan körülírja a szabálysértést és csatolja a fellelt bizonyítékokat.
Példák a bizonyítás eszközeire:
- A közterületek jogszerű használatának ellenőrzése.
- A közterületek rendjére és tisztaságára vonatkozó – jogszabály által tiltott – tevékenységek:
- megelőzése,
- megakadályozása,
- megszakítása,
- megszüntetése,
- szankcionálása.
- Közreműködés az épített és a természeti környezet védelmében.
- Közreműködés az önkormányzati vagyon védelmében.
- Közreműködés a köztisztasági jogszabályok végrehajtásának ellenőrzésében.
A fenti feladatokat ellátó ügyintéző – aki hivatalos személy – fényképes, „Közszolgálati dolgozók igazolványa” megnevezésű igazolvány felmutatását követően intézkedhet.
A közterület-felügyelettel kapcsolatos főbb szabálysértések:
- Köztisztasági szabályok megszegése,
- Illegális szemétlerakás, szemétszállítás szabályainak megszegése,
- Parkrongálás, közterületen fakivágás engedély nélküli végzése,
- Engedély nélküli közterület/út használat (útfelbontás),
- Üzemképtelen és 3,5 tonna össztömegű gépjárművek tárolása közterületen,
- Illegális plakátragasztás,
- Engedély nélküli árusítás,
- Megállási, várakozási és behajtási tilalmak megszegése járművel,
- Zaj és rezgéshatárérték túllépést okozó tevékenység,
- Légszennyezést okozó tevékenység,
- Engedély nélküli, vagy szabálytalan csapadékvíz-, szennyvíz elvezetés,
- Tiltott fürdés.
A közszolgálati dolgozó intézkedései:
- Az ügy felderítése, dokumentálása,
- Ellenőrzés, felvilágosítás kérése,
- Figyelmeztetés, szóban történő felhívás,
- Igazoltatás, rendőri segítség kérése,
- Szabálysértési feljelentés (a szabálysértés lehet önkormányzati rendelet megsértése, vagy egyéb jogszabályok megszegése.)
A közszolgálati dolgozó által végzett megelőző tevékenység:
Figyelmeztetés /az észlelt szabálytalanságot próbálja megelőzni a közszolgálati dolgozó úgy, hogy az elkövetőt figyelmezteti az Önkormányzati rendeletek vagy egyéb jogszabályok betartására/.
Megfigyelés /az illegális szemétlerakók rendszeres ellenőrzése során a felderíthető szabálysértés megelőzése a cél azáltal, hogy a közszolgálati dolgozó felhívja a figyelmet a szabálysértési feljelentés lehetőségére/.
A közszolgálati dolgozó észleli a szabálysértést, az elkövetővel közli, hogy milyen minőségben jár el, bemutatja igazolványát és kéri, hogy az elkövető is igazolja magát. Az elkövető személyi okmánya alapján adatait jegyzőkönyvben rögzíti, amelyet aláírat a szabálysértés elkövetőjével, ezáltal elismertetve a szabálysértés elkövetését. Ezzel egy időben felhívja az elkövető figyelmét arra, hogy a jegyzőkönyv alapján feljelentést fog tenni a szabálysértési hatóságnál. A bírságot a szabálysértési hatóság fogja megállapítani, amelyet a megadott határidőn belül be kell fizetnie.
Ha a szabálysértő nem írja alá a jegyzőkönyvet annak tényét is rögzítenie, kell.
Amennyiben közszolgálati dolgozó észleli a szabálysértést, az elkövető viszont nincs jelen. A közszolgálati dolgozó a szabálysértés helyszínén fényképet készít, amivel bizonyítani tudja az elkövetést. Rögzíti a szabálysértés megnevezését, pontos helyét, dátumot, időpontot, a gépjármű rendszámát stb. A BM adatnyilvántartóból azonosítja a gépjármű üzembentartóját, a talált bizonyítékok felhasználásával elvégzi az ügy kivizsgálását és helyszíni szemle eredményéről, a feljelentés tényéről értesíti az elkövetőt/elkövetőket. Amennyiben szabálysértési feljelentést tesz a Szabálysértési Hatóság felé /KRESZ megszegése esetén a Rendőrség, Önkormányzati Rendelet megsértése esetén a lakóhely szerinti Polgármesteri Hivatal Szabálysértési Hatóságánál/, úgy feljelentésében pontosan körülírja a szabálysértést és csatolja a fellelt bizonyítékokat.
Példák a bizonyítás eszközeire:
- Lakossági bejelentés esetén amennyiben a gépjármű rendszámát felírta a bejelentő, vagy ismeri az elkövető/k/ személyét és két tanúval igazolja a szabálysértés elkövetését.
- Illegális szemétlerakás esetén amennyiben található valamilyen azonosítás alapjául szolgáló dokumentum.
- Tetten érés alkalmával, bizonyítékok rögzítésével (pld. fotó) és jegyzőkönyv készítésével.
Közterület igénybevétele
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 17. vasárnap, 11:12
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
Kérelem
Kérelem
Helyi közút nem közlekedési célú igénybevétele
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 17. vasárnap, 11:12
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
Kérelem
Kérelem
Fakivágási, fa vagy egyéb növény ültetése közterületen vagy az út mentén
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 17. vasárnap, 11:12
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
Adatlap
Adatlap
Kérelem
- Amennyiben közterületen az út területén olyan fáról szerez tudomást, amely valamilyen módon akadályt vagy veszélyt jelent az ott élőkre /pl. áramellátás,/, jelezheti a Polgármesteri Hivatal Műszaki Irodája felé, leírva mi teszi szükségessé a gallyazást vagy a kivágást, ismerteti a fa helyét, fajtáját, törzsének átmérőjét. Bejelentéséhez használhatja a közérdekű bejelentésekhez rendszeresített adatlapot . Az ügyintéző helyszínen vizsgálja meg a fa állapotát, s ha helyt ad az Ön beadványának, hivatalból megteszi a szükséges intézkedést, erről Önt írásban tájékoztatja.
- Amennyiben kéri az engedélyt, hogy Ön vághassa ki, vagy ültethessen a fát/egyéb növényt, kérelmet ír a Polgármesteri Hivatal Építésügyi Irodája felé, amelyben leírja, hogy mire kéri az engedélyt. Amennyiben a helyi közutat érinti a tevékenység úgy a közutak igazgatásáról szóló 19/1994.(V.31.) KHVM rendelet 3. számú melléklete szerinti kérelmet kell benyújtania a helyi közút nem közlekedési célú igénybevételére. Ez a beadvány illetékköteles, mértéke 2.200,- Ft és a kérelmen illetékbélyeg felragasztásával kell lerónia. A kérelemben le kell írnia a kivágásra, vagy ültetésre kerülő fa helyét, fajtáját, átmérőjét, és az indoklást, mi teszi szükségessé a fa/egyéb növény kivágását, ültetését. Az ügyintéző megvizsgálja, hogy az Ön által megadott adatok elegendőek-e a kérelem elbírálásához. Amennyiben nem, hiánypótlásra hívja fel Önt. Ha megfelelőek az adatok, a helyszínen vizsgálja meg a fa/egyéb növény állapotát, a helyszínt, majd a vonatkozó jogszabály alapján hozza meg a határozatot, vagy ad útkezelői hozzájárulást. Ha Ön nem ért egyet a határozattal, akkor Rakamaz Város Önkormányzatához (4465 Rakamaz, Szent István út 116.) benyújtott fellebbezéssel élhet ellene. Amennyiben kérelmező – az út területére vonatkozó - kezelői hozzájárulásban foglalt feltételekkel nem ért egyet, a feltételek megváltoztatása érdekében kérelemmel fordulhat a Nemzeti Közlekedési Hatóság Észak-alföldi Regionális Igazgatóságához (Nyíregyháza, Hatzel tér 10.) mint I. fokú közlekedési hatósághoz. Egyéb közterület esetén, ha nem ért egyet a határozattal, akkor Rakamaz Város Önkormányzatához (4465 Rakamaz, Szent István út 116.) benyújtott fellebbezéssel élhet a határozat ellen.
Kútfúrás engedélyezése
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 17. vasárnap, 11:12
Kizárólag 500 m3/év mennyiségig terjedő és csak házi vízigényeket kielégítő létesítmény esetén!
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
A kérelemhez csatolni kell az alábbi dokumentumokat:
- Tulajdon lap másolat /30 napnál nem régebbi és hiteles/
- Térképmásolat /30 napnál nem régebbi és hiteles/
- Terv /közműtervező készíti, aki az Országos Névjegyzék tagja/
Az ügyintéző megvizsgálja, hogy az Ön által megadott adatok elegendőek-e a kérelem elbírálásához. Amennyiben nem, hiánypótlásra hívja fel az Önt. Ha megfelelőek az adatok, jogszabály alapján elfogadja az ügyintéző. Kéri az illetékes társhatóságok /ÁNTSZ, Környezetvédelmi Felügyelőség, Vízügyi Igazgatóság/ állásfoglalását, majd mindezek figyelembevételével megadja az engedélyt vagy elutasítja a kérelmet, erről Önt határozatban értesíti. Ha nem ért egyet a határozattal, Ön az Észak-alföldi Regionális Államigazgatási Hivatal Nyíregyházi Kirendeltség Hatósági Osztályához (4400 Nyíregyháza, Hősök tere 5.) címzett, de a Polgármesteri Hivatalnál (4465 Rakamaz, Szent István út 116.) benyújtandó fellebbezéssel élhet ellene.
Panasz illegális szemétlerakás esetén
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 17. vasárnap, 11:12
Vonatkozó jogszabályok:
1995. évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól.
1996. évi LIII. törvény a természet védelméről.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
Adatlap