Panasz levegőszennyezés esetén


Vonatkozó jogszabályok:
1995. évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól.
1996. évi LIII. törvény a természet védelméről.
21/2001. (II. 14.) Korm. rendelet a levegő védelmével kapcsolatos egyes szabályokról.


Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720

e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Letölthető dokumentumok:
Adatlap

Ön mint ügyfél az  adatlap kitöltésével teheti meg panaszát.
  • Kerti hulladék égetéséről szóló bejelentést az ügyintéző helyszíni szemlén vizsgálja meg. Ha bizonyítható a levegőszennyezés, határozatban szólítja fel a levegőszennyezés elkövetőjét a tevékenység befejezésére és arra, hogy a hulladékot szállítsa kezelésre jogosult hulladékkezelő telephelyére Egyben felhívja a figyelmét, hogy ismételt bejelentés esetén szabálysértési eljárást kezdeményez ellene.
  • Háztartási tüzelőberendezésben történő hulladék égetésre vonatkozó bejelentés esetén határozatban hívja fel  a bejelentettet a jogszabályok betartására, ha szükséges kéri a Környezetvédelmi Felügyelőséget az eljárás lefolytatására. A jogszabályban foglaltak ismételt megszegése esetén szabálysértési eljárást kezdeményez az ügyintéző.

Panasz zajhatárérték túllépés esetén


Vonatkozó jogszabályok:
1995. évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól.
1996. évi LIII. törvény a természet védelméről.
21/2001. (II. 14.) Korm. rendelet a levegő védelmével kapcsolatos egyes szabályokról.


Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720

e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Letölthető dokumentumok:
Adatlap

Ön mint ügyfél az  adatlap kitöltésével teheti meg panaszát.  Leírja, hogy mely szolgáltatási, vagy egyéb tevékenység végzése közben, illetve milyen módon történik a zaj értékhatár túllépése. Az ügyintéző helyszíni szemlét tart, melyről előzetesen tájékoztatja a bejelentettet. Szükség esetén értesíti a Környezetvédelmi Felügyelőséget és kéri a zajszint mérését. A felügyelőség határozatban tájékoztatja a bejelentettet a mért értékről, valamint arról, hogy mely határértéket köteles betartani tevékenysége közben. Ismételt bejelentés esetén már előzetes értesítés nélkül méri a helyszínen a zaj értékét.

Az önkormányzati ingatlanok hasznosítása


Vonatkozó jogszabályok:
Rakamaz Város Önkormányzatának, az önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás szabályairól, valamint a helyiségek bérbeadásáról szóló 9/1993. (XII.10.) sz. rendelete.


Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720

e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Letölthető dokumentumok:


Adásvételi-, bérleti szerződések megkötése és bérleti szerződések meghosszabbítása

Ön a Polgármesteri Hivatal tulajdonát képező ingatlant szeretné megvásárolni, bérelni vagy bérletét meghosszabbítani a következőket kell tennie.
Kérelmet kell írnia a Rakamaz Város Önkormányzatához, melyben leírja, hogy melyik ingatlant szeretné megvásárolni, vagy bérelni. Bérleti szerződés meghosszabbítása esetén a kérelmét a lejárat előtt kell benyújtania.
Az iroda ügyintézője a vonatkozó kérelmet megvizsgálja. Szükség esetén hiánypótlásra hívja fel. Az adatok birtokában a polgármesterrel közösen előterjesztést készít a soron következő képviselő-testületi ülésre. A képviselő-testület döntését megelőzően a Városgazdálkodási Bizottság is vizsgálja a kérelmet, s javaslatot tesz az ingatlan értékesítésre/ bérbeadásra. Az ügyintéző a képviselő-testület döntéséről kivonatot küld az Ön részére a döntésről. Amennyiben a döntés nyílt, vagy zárt pályázat kiírását irányozza elő, úgy megteszi a szükséges intézkedéseket a pályáztatás lefolytatása érdekében a testületi döntés alapján. Az adásvételi szerződés előkészítése a jogtanácsos feladata. Ezt követően kerül sor a szerződéskötésre a pályázat nyertesével, vagy a képviselő-testületi döntés szerinti vevővel/bérlővel. Az ügyintéző a jogtanácsos útján gondoskodik a Földhivatalnál történő esetleges tulajdonjog-átvezetésről. Bérleti szerződés megkötése és meghosszabbítása esetén az ügyintéző elkészíti a szerződést/szerződésmódosítást és ügyfelet értesíti a szerződés aláírásának napjáról, ahol mindkét fél által aláírásra kerül és érvénybe lép a szerződés.

Kérelem hulladékkezési díjmentesség vagy kapacitáslétesítési és kapacitás rendelkezésre állási díj megállapítása iránt


Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720

e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Letölthető dokumentumok:

A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatás szünetelését az ingatlantulajdonos az önkor¬mányzat jegyzőjénél írásban kezdeményezheti abban az esetben, ha ingatlanán 3 hónapnál hosszabb időtartamban bizonyíthatóan nem tartózkodik senki, és ezáltal az ingatlanon települési szilárd hulladék nem keletkezik.
Az ingatlantulajdonos a közszolgáltatás igénybevételének szünete¬lésére vonatkozó kérelmét, a bizonyítékait a szünetelés kezdő időpontja előtt legalább 30 nappal megelőzően írásban köteles bejelenteni az önkormányzat jegyzőjének, aki a jogos kérelmet haladéktalanul átteszi a közszolgáltatónak.
A szünetelés időtartama alatt az ingatlantulajdonos kapacitáslétesítési és kapacitás rendelkezésre állási díjat köteles fizetni, amely a hulladékkezelési díj 80 %-a. A kérelmet az 5.) számú nyomtatvány kitöltésével kell benyújtani.
Ha a szünetelés feltételeiben változás következik be, az ingatlantulajdonos a közszolgáltatónak haladéktalanul köteles azt bejelenteni.
Nem kell kapacitáslétesítési és kapacitás rendelkezésre állási díjat fizetni, ha az ingatlantulajdonos a lakást, üdülőt a visszatérés szándéka nélkül hagyja el (pl. meghalt, elköltözött) és ezért az ingatlan eladásra van meghirdetve, feltéve, hogy abban nem tartózkodik senki és ezáltal települési szilárd hulladék sem keletkezik. A kérelmet a nyomtatvány kitöltésével kell benyújtani.

Elvi építési engedély


Vonatkozó jogszabályok:

2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
2001. évi LXIV. törvény a kulturális örökség védelméről
1997. évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről
1996. évi LVIII. törvény a tervező- és szakértő mérnökök, valamint építészek szakmai kamaráiról
1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
290/2007. (X. 31.) Korm. rendelet az építőipari kivitelezési tevékenységről, az építési naplóról és a kivitelezési dokumentáció tartalmáról
104/2006. (IV. 28.) Korm. rendelet a településtervezési és az építészeti-műszaki tervezési, valamint az építésügyi műszaki szakértői jogosultság szabályairól
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről
37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet az építésügyi hatósági eljárásokról, valamint a telekalakítási és az építészeti-műszaki dokumentációk tartalmáról
 
Illetékességi terület:
Rakamaz, Timár, Szabolcs, Tiszanagyfalu

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
 
Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720

e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Letölthető dokumentumok:
Elvi építési engedély-kérelem
Az építészeti-műszaki dokumentáció tartalma
 
 
Az elvi építési engedélyt ki kérheti?
Az építtető, ha az építmény az adott településen valósul, illetve valósulna meg.

Eljárás tárgya:
Az építési engedély megkérése előtt az ügyfél (építtető) a telek beépítésével, a településképpel, az építészeti kialakítással kapcsolatos, továbbá a műemléki, régészeti, kulturális örökségvédelmi, természet-, táj- és környezetvédelmi, egészségvédelmi, talajvédelmi, életvédelmi, tűzvédelmi, valamint a műszaki követelmények (ideértve a geológiai, szeizmológiai követelményeket is) előzetes tisztázása céljából az építésügyi hatóságtól külön jogszabályban meghatározott elvi engedélyt kérhet. Jogszabály az elvi építési engedély kérését kötelezővé teheti.
Elvi engedélyt kell kérni, ha:
  1. az építtető mezőgazdasági birtokközpontot vagy kiegészítő központot kíván kialakítani,
  2. az építtető az elektronikus hírközlő hálózat felszíni építményeit védett természeti vagy épített környezetben kívánja elhelyezni, illetve
  3. jogszabály azt előírja.
Szükséges dokumentumok:
kitöltött elvi építési engedély megadása iránti kérelem
a 37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet 5. mellékletben meghatározott építészeti-műszaki dokumentációt legalább három példányban és - ha a kérelem benyújtásakor még nem áll rendelkezésre a szükséges és előírt szakhatósági állásfoglalás - az érdekelt szakhatóságok számától függően további 1 példányban,
a tervezői nyilatkozatot,
a külön jogszabályban előírt esetekben a tervtanács szakmai véleményét,
ha a kérelem benyújtásakor már rendelkezésre áll, az ügyben érdekelt szakhatóság állásfoglalását a hozzá tartozó, a szakhatóság által záradékolt építészeti-műszaki dokumentációval együtt.

Telekalakítási engedély


Vonatkozó jogszabályok:

2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
2001. évi LXIV. törvény a kulturális örökség védelméről
1997. évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről
1996. évi LVIII. törvény a tervező- és szakértő mérnökök, valamint építészek szakmai kamaráiról
1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
290/2007. (X. 31.) Korm. rendelet az építőipari kivitelezési tevékenységről, az építési naplóról és a kivitelezési dokumentáció tartalmáról
343/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet az építésügyi és az építésfelügyeleti hatóságok kijelöléséről és működési feltételeiről
104/2006. (IV. 28.) Korm. rendelet a településtervezési és az építészeti-műszaki tervezési, valamint az építésügyi műszaki szakértői jogosultság szabályairól
314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet a környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről
37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet az építésügyi hatósági eljárásokról, valamint a telekalakítási és az építészeti-műszaki dokumentációk tartalmáról
45/2004. (VII. 26.) BM-KvVM együttes rendelet az építési és bontási hulladék kezelésének részletes szabályairól
 
Illetékességi terület:
Rakamaz, Timár, Szabolcs, Tiszanagyfalu

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
 
Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720

e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Letölthető dokumentumok:
Telekalakítási engedély-kérelem
Az építészeti-műszaki dokumentáció tartalma
 
 
A telekalakítási engedélyt ki kérheti?
A telekalakítási engedélyt kérheti
  • a telekalakítással érintett bármelyik telek bármelyik tulajdonosa,
  • közös tulajdonban álló telek esetén bármelyik tulajdonostárs,
  • aki a telekalakítással érintett földrészlet tekintetében tulajdonosi igényt érvényesít,
  • az elbirtoklás megállapítása
  • a telekalakítás során legalább nyolc új építési telek keletkezik, a tulajdonostársaknak a telek területnagyság szerinti többsége.
Eljárás tárgya:
Az eljárás során a hatóság a telekalakításra vonatkozó jogszabályi előírások teljesülését vizsgálja.
Az építésügyi hatóság engedélye szükséges az alábbi telekalakítás fajtákhoz:
  1. telekcsoport újraosztásához,
  2. telekfelosztáshoz,
  3. telekegyesítéshez és
  4. telekhatár-rendezéshez.
Szükséges dokumentumok:
  • kitöltött telekalakítási engedély kiadása iránti kérelem
  • a telekalakítással érintett telkek fennálló állapotát tartalmazó ingatlan-nyilvántartási térkép 90 napnál nem régebbi hiteles másolatát legalább egy példányban,
  • ha az ingatlan-nyilvántartási térkép másolata magassági adatot nem tartalmaz, akkor 20%-nál nagyobb átlagos lejtés esetén szintvonalas térképet,
  • ha a kérelem benyújtásakor már rendelkezésre áll, az ügyben érdekelt szakhatóság állásfoglalását a hozzá tartozó, a szakhatóság által záradékolt építészeti-műszaki dokumentációval együtt.
  • a 37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet 5. sz. melléklete VIII. fejezete szerinti telekalakítási dokumentációt legalább 5 példányban,
  • utat érintő telekalakítás esetén az útkategóriának, a közút területi változásának feltüntetését, valamint az útkezelő, a vasútkezelő előzetes nyilatkozatát.