Panasz levegőszennyezés esetén
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 17. vasárnap, 11:12
Vonatkozó jogszabályok:
1995. évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól.
1996. évi LIII. törvény a természet védelméről.
21/2001. (II. 14.) Korm. rendelet a levegő védelmével kapcsolatos egyes szabályokról.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
Adatlap
- Kerti hulladék égetéséről szóló bejelentést az ügyintéző helyszíni szemlén vizsgálja meg. Ha bizonyítható a levegőszennyezés, határozatban szólítja fel a levegőszennyezés elkövetőjét a tevékenység befejezésére és arra, hogy a hulladékot szállítsa kezelésre jogosult hulladékkezelő telephelyére Egyben felhívja a figyelmét, hogy ismételt bejelentés esetén szabálysértési eljárást kezdeményez ellene.
- Háztartási tüzelőberendezésben történő hulladék égetésre vonatkozó bejelentés esetén határozatban hívja fel a bejelentettet a jogszabályok betartására, ha szükséges kéri a Környezetvédelmi Felügyelőséget az eljárás lefolytatására. A jogszabályban foglaltak ismételt megszegése esetén szabálysértési eljárást kezdeményez az ügyintéző.
Panasz zajhatárérték túllépés esetén
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 17. vasárnap, 11:12
Vonatkozó jogszabályok:
1995. évi LIII. törvény a környezet védelmének általános szabályairól.
1996. évi LIII. törvény a természet védelméről.
21/2001. (II. 14.) Korm. rendelet a levegő védelmével kapcsolatos egyes szabályokról.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
Adatlap
Az önkormányzati ingatlanok hasznosítása
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 17. vasárnap, 11:12
Vonatkozó jogszabályok:
Rakamaz Város Önkormányzatának, az önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás szabályairól, valamint a helyiségek bérbeadásáról szóló 9/1993. (XII.10.) sz. rendelete.
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
Adásvételi-, bérleti szerződések megkötése és bérleti szerződések meghosszabbítása
Kérelmet kell írnia a Rakamaz Város Önkormányzatához, melyben leírja, hogy melyik ingatlant szeretné megvásárolni, vagy bérelni. Bérleti szerződés meghosszabbítása esetén a kérelmét a lejárat előtt kell benyújtania.
Az iroda ügyintézője a vonatkozó kérelmet megvizsgálja. Szükség esetén hiánypótlásra hívja fel. Az adatok birtokában a polgármesterrel közösen előterjesztést készít a soron következő képviselő-testületi ülésre. A képviselő-testület döntését megelőzően a Városgazdálkodási Bizottság is vizsgálja a kérelmet, s javaslatot tesz az ingatlan értékesítésre/ bérbeadásra. Az ügyintéző a képviselő-testület döntéséről kivonatot küld az Ön részére a döntésről. Amennyiben a döntés nyílt, vagy zárt pályázat kiírását irányozza elő, úgy megteszi a szükséges intézkedéseket a pályáztatás lefolytatása érdekében a testületi döntés alapján. Az adásvételi szerződés előkészítése a jogtanácsos feladata. Ezt követően kerül sor a szerződéskötésre a pályázat nyertesével, vagy a képviselő-testületi döntés szerinti vevővel/bérlővel. Az ügyintéző a jogtanácsos útján gondoskodik a Földhivatalnál történő esetleges tulajdonjog-átvezetésről. Bérleti szerződés megkötése és meghosszabbítása esetén az ügyintéző elkészíti a szerződést/szerződésmódosítást és ügyfelet értesíti a szerződés aláírásának napjáról, ahol mindkét fél által aláírásra kerül és érvénybe lép a szerződés.
Kérelem hulladékkezési díjmentesség vagy kapacitáslétesítési és kapacitás rendelkezésre állási díj megállapítása iránt
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 17. vasárnap, 11:12
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
Az ingatlantulajdonos a közszolgáltatás igénybevételének szünete¬lésére vonatkozó kérelmét, a bizonyítékait a szünetelés kezdő időpontja előtt legalább 30 nappal megelőzően írásban köteles bejelenteni az önkormányzat jegyzőjének, aki a jogos kérelmet haladéktalanul átteszi a közszolgáltatónak.
A szünetelés időtartama alatt az ingatlantulajdonos kapacitáslétesítési és kapacitás rendelkezésre állási díjat köteles fizetni, amely a hulladékkezelési díj 80 %-a. A kérelmet az 5.) számú nyomtatvány kitöltésével kell benyújtani.
Ha a szünetelés feltételeiben változás következik be, az ingatlantulajdonos a közszolgáltatónak haladéktalanul köteles azt bejelenteni.
Nem kell kapacitáslétesítési és kapacitás rendelkezésre állási díjat fizetni, ha az ingatlantulajdonos a lakást, üdülőt a visszatérés szándéka nélkül hagyja el (pl. meghalt, elköltözött) és ezért az ingatlan eladásra van meghirdetve, feltéve, hogy abban nem tartózkodik senki és ezáltal települési szilárd hulladék sem keletkezik. A kérelmet a nyomtatvány kitöltésével kell benyújtani.
Elvi építési engedély
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 07. csütörtök, 18:12
Vonatkozó jogszabályok:
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
2001. évi LXIV. törvény a kulturális örökség védelméről
1997. évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről
1996. évi LVIII. törvény a tervező- és szakértő mérnökök, valamint építészek szakmai kamaráiról
1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
290/2007. (X. 31.) Korm. rendelet az építőipari kivitelezési tevékenységről, az építési naplóról és a kivitelezési dokumentáció tartalmáról
104/2006. (IV. 28.) Korm. rendelet a településtervezési és az építészeti-műszaki tervezési, valamint az építésügyi műszaki szakértői jogosultság szabályairól
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről
37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet az építésügyi hatósági eljárásokról, valamint a telekalakítási és az építészeti-műszaki dokumentációk tartalmáról
Illetékességi terület:
Rakamaz, Timár, Szabolcs, Tiszanagyfalu
Rakamaz, Timár, Szabolcs, Tiszanagyfalu
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
Elvi építési engedély-kérelem
Az építészeti-műszaki dokumentáció tartalma
Elvi építési engedély-kérelem
Az építészeti-műszaki dokumentáció tartalma
Az elvi építési engedélyt ki kérheti?
Az építtető, ha az építmény az adott településen valósul, illetve valósulna meg.
Eljárás tárgya:
Az építési engedély megkérése előtt az ügyfél (építtető) a telek beépítésével, a településképpel, az építészeti kialakítással kapcsolatos, továbbá a műemléki, régészeti, kulturális örökségvédelmi, természet-, táj- és környezetvédelmi, egészségvédelmi, talajvédelmi, életvédelmi, tűzvédelmi, valamint a műszaki követelmények (ideértve a geológiai, szeizmológiai követelményeket is) előzetes tisztázása céljából az építésügyi hatóságtól külön jogszabályban meghatározott elvi engedélyt kérhet. Jogszabály az elvi építési engedély kérését kötelezővé teheti.
Elvi engedélyt kell kérni, ha:
kitöltött elvi építési engedély megadása iránti kérelem
a 37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet 5. mellékletben meghatározott építészeti-műszaki dokumentációt legalább három példányban és - ha a kérelem benyújtásakor még nem áll rendelkezésre a szükséges és előírt szakhatósági állásfoglalás - az érdekelt szakhatóságok számától függően további 1 példányban,
a tervezői nyilatkozatot,
a külön jogszabályban előírt esetekben a tervtanács szakmai véleményét,
ha a kérelem benyújtásakor már rendelkezésre áll, az ügyben érdekelt szakhatóság állásfoglalását a hozzá tartozó, a szakhatóság által záradékolt építészeti-műszaki dokumentációval együtt.
Az építtető, ha az építmény az adott településen valósul, illetve valósulna meg.
Eljárás tárgya:
Az építési engedély megkérése előtt az ügyfél (építtető) a telek beépítésével, a településképpel, az építészeti kialakítással kapcsolatos, továbbá a műemléki, régészeti, kulturális örökségvédelmi, természet-, táj- és környezetvédelmi, egészségvédelmi, talajvédelmi, életvédelmi, tűzvédelmi, valamint a műszaki követelmények (ideértve a geológiai, szeizmológiai követelményeket is) előzetes tisztázása céljából az építésügyi hatóságtól külön jogszabályban meghatározott elvi engedélyt kérhet. Jogszabály az elvi építési engedély kérését kötelezővé teheti.
Elvi engedélyt kell kérni, ha:
- az építtető mezőgazdasági birtokközpontot vagy kiegészítő központot kíván kialakítani,
- az építtető az elektronikus hírközlő hálózat felszíni építményeit védett természeti vagy épített környezetben kívánja elhelyezni, illetve
- jogszabály azt előírja.
kitöltött elvi építési engedély megadása iránti kérelem
a 37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet 5. mellékletben meghatározott építészeti-műszaki dokumentációt legalább három példányban és - ha a kérelem benyújtásakor még nem áll rendelkezésre a szükséges és előírt szakhatósági állásfoglalás - az érdekelt szakhatóságok számától függően további 1 példányban,
a tervezői nyilatkozatot,
a külön jogszabályban előírt esetekben a tervtanács szakmai véleményét,
ha a kérelem benyújtásakor már rendelkezésre áll, az ügyben érdekelt szakhatóság állásfoglalását a hozzá tartozó, a szakhatóság által záradékolt építészeti-műszaki dokumentációval együtt.
Telekalakítási engedély
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 07. csütörtök, 18:12
Vonatkozó jogszabályok:
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
2001. évi LXIV. törvény a kulturális örökség védelméről
1997. évi LXXVIII. törvény az épített környezet alakításáról és védelméről
1996. évi LVIII. törvény a tervező- és szakértő mérnökök, valamint építészek szakmai kamaráiról
1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
290/2007. (X. 31.) Korm. rendelet az építőipari kivitelezési tevékenységről, az építési naplóról és a kivitelezési dokumentáció tartalmáról
343/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet az építésügyi és az építésfelügyeleti hatóságok kijelöléséről és működési feltételeiről
104/2006. (IV. 28.) Korm. rendelet a településtervezési és az építészeti-műszaki tervezési, valamint az építésügyi műszaki szakértői jogosultság szabályairól
314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet a környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról
253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az országos településrendezési és építési követelményekről
37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet az építésügyi hatósági eljárásokról, valamint a telekalakítási és az építészeti-műszaki dokumentációk tartalmáról
45/2004. (VII. 26.) BM-KvVM együttes rendelet az építési és bontási hulladék kezelésének részletes szabályairól
Illetékességi terület:
Rakamaz, Timár, Szabolcs, Tiszanagyfalu
Rakamaz, Timár, Szabolcs, Tiszanagyfalu
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
ÉPÍTÉSÜGYI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Polgármesteri Hivatal Rakamaz, Szent István út 116. I.emelet
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-703
Fax: (42) 570-720
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Letölthető dokumentumok:
Telekalakítási engedély-kérelem
Az építészeti-műszaki dokumentáció tartalma
Telekalakítási engedély-kérelem
Az építészeti-műszaki dokumentáció tartalma
A telekalakítási engedélyt ki kérheti?
A telekalakítási engedélyt kérheti
Az eljárás során a hatóság a telekalakításra vonatkozó jogszabályi előírások teljesülését vizsgálja.
Az építésügyi hatóság engedélye szükséges az alábbi telekalakítás fajtákhoz:
A telekalakítási engedélyt kérheti
- a telekalakítással érintett bármelyik telek bármelyik tulajdonosa,
- közös tulajdonban álló telek esetén bármelyik tulajdonostárs,
- aki a telekalakítással érintett földrészlet tekintetében tulajdonosi igényt érvényesít,
- az elbirtoklás megállapítása
- a telekalakítás során legalább nyolc új építési telek keletkezik, a tulajdonostársaknak a telek területnagyság szerinti többsége.
Az eljárás során a hatóság a telekalakításra vonatkozó jogszabályi előírások teljesülését vizsgálja.
Az építésügyi hatóság engedélye szükséges az alábbi telekalakítás fajtákhoz:
- telekcsoport újraosztásához,
- telekfelosztáshoz,
- telekegyesítéshez és
- telekhatár-rendezéshez.
- kitöltött telekalakítási engedély kiadása iránti kérelem
- a telekalakítással érintett telkek fennálló állapotát tartalmazó ingatlan-nyilvántartási térkép 90 napnál nem régebbi hiteles másolatát legalább egy példányban,
- ha az ingatlan-nyilvántartási térkép másolata magassági adatot nem tartalmaz, akkor 20%-nál nagyobb átlagos lejtés esetén szintvonalas térképet,
- ha a kérelem benyújtásakor már rendelkezésre áll, az ügyben érdekelt szakhatóság állásfoglalását a hozzá tartozó, a szakhatóság által záradékolt építészeti-műszaki dokumentációval együtt.
- a 37/2007. (XII. 13.) ÖTM rendelet 5. sz. melléklete VIII. fejezete szerinti telekalakítási dokumentációt legalább 5 példányban,
- utat érintő telekalakítás esetén az útkategóriának, a közút területi változásának feltüntetését, valamint az útkezelő, a vasútkezelő előzetes nyilatkozatát.