Átmeneti segély
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 09. szombat, 09:58
Vonatkozó jogszabályok:
1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
Rakamaz Város Önkormányzatának 31/2005. (XII.02.) KT. rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól.
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-708
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Rakamaz Város Önkormányzatának 31/2005. (XII.02.) KT. rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól (továbbiakban: szociális rendelet) 15. §-ának rendelkezései alapján Önkormányzatunk a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő szociálisan rászorult személyek részére átmeneti segélyt nyújt.
Átmeneti segélyben részesíthetők
- A pénzbeli, vagy természetben nyújtott ellátásra szociálisan rászorultnak tekinthető az egyedül élő (álló) személy, akinek a havi – a személyi jövedelemadóról szóló törvényben meghatározott – munkavállalói járulékkal, személyi jövedelemadóval, egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékkal, magán nyugdíjpénztári tagdíjjal, valamint a jövedelemadóról szóló törvényben elismert költségekkel csökkentett jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének százötven százalékát / 2009. évben: 42.750 Ft /,
- illetve az akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét / 2009. évben: 28.500 Ft /.
- egyszeri átmeneti segélyre jogosult az is, akinek egyéni és eseti gyógyszerkészlete kimerült, ezért gyógyszere térítésmentesen a közgyógyellátásra nem rendelhető, és családjában az egy főre eső havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át (2009. évben a 42.750 Ft-ot), egyedül élő esetén 200 %-át nem haladja meg, és fennálló betegsége miatt felmerült gyógyszerköltségét, gyógyító ellátásának költségét létfenntartása veszélyeztetése nélkül nem tudja viselni ( 2009. évben a 57.000 Ft-ot).
A család jövedelemszámításánál figyelembe kell venni az egy lakásban együtt élő, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közösségét.
Közeli hozzátartozó: a házastárs, az élettárs; a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató; valamint korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, illetve a testi, érzékszervi, értelmi, beszéd- vagy más fogyatékos vér szerinti, örökbefogadott, illetve nevelt gyermek.
Kérjük, hogy a segély iránti kérelmét valóban, csak akkor nyújtsa be, ha a folyósítás feltételéül szolgáló rendkívüli élethelyzet tényleg bekövetkezett.
A kérelemhez csatolni kell:
- Munkaviszonyból származó jövedelem esetén a megelőző egy hónap nettó munkabérének munkáltatói igazolását;
- nyugdíjak és más nem bérjellegű rendszeres havi jövedelmek esetén az utolsó egy havi szelvényt;
- egyéni, vagy társas vállalkozásból származó jövedelmek esetén az APEH igazolását;
- egyéb jövedelem esetén az annak összegét igazoló okiratot
Átmeneti segélyt jóváhagyó határozat után a segély többféleképpen kerülhet kifizetésre:
- házipénztárban készpénzben,
- természetben /a Tiszavasvári Többcélú Kistérségi Társulás Rakamazi Gondozási Központja keretében működő Családsegítéssel.
A fenti támogatási formát csak rakamazi állandó bejelentett lakos igényelheti. Az, hogy az igénylő jogosult-e valamelyik támogatási formára, az egy főre eső jövedelem határozza meg.
Ön az átmeneti segélyt a megfelelő nyomtatványok kitöltésével kérheti. Ennek kitöltése és az Igazgatási Hatósági Irodához történő eljuttatása után az Iroda ügyintézője megvizsgálja, hogy a szükséges igazolások rendelkezésre állnak-e. Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a Képviselő-testület Szociális és Családsegítő Bizottsága meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.
Amennyiben elutasító döntést született, Önnek az elutasító határozat kézhezvételét követő 15 napon belül lehetősége van a határozat ellen fellebbezést benyújtani. A fellebbezésben leírtakat az Igazgatási Hatósági Iroda ügyintézője megvizsgálja, ezt követően felterjeszti a Képviselő-testület elé. A Képviselő-testület döntéséről szóló határozatot az ügyintéző csatolja az Ön ügyiratához, és intézkedik az abban foglalt döntésnek megfelelően. Az intézkedésről írásban értesíti Önt.
Kamatmentes szociális kölcsön
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 09. szombat, 09:58
Vonatkozó jogszabályok:
1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
Rakamaz Város Önkormányzatának 31/2005. (XII.02.) KT. rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól.
2004 évi CXL. törvény. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-708
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Kamatmes szociális kölcsön akkor állapítható meg – különösen indokolt esetben – ha a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet hátrányai más módon nem küszöbölhetők ki.
Kamatmentes szociális kölcsönben részesíthető az a személy, aki végrehajtás alá vonható munkabérrel, illetménnyel, egyéb járandósággal rendelkezik, feltéve hogy a családjában az egy főre eső havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedülálló esetén annak 150 %-át nem haladja meg, és
- maga, vagy közeli hozzátartozója gyógykezelése, gyógyászati segédeszköz beszerzésére;
- közeli hozzátartozója eltemettetésére;
- normális életfeltételekhez szükséges nagyobb értékű lakásberendezési tárgy (pl. tűzhely, fűtő-, vízmelegítő készülék) beszerzésére;
- tanfolyami átképzési, továbbtanulási költség megfizetéséhez, gyermekei iskoláztatásához szükséges költségekre;
- előre meg nem határozható rendkívüli körülményekre tekintettel.
A kamatmentes szociális kölcsönt csak rakamazi állandó bejelentett lakos igényelheti. Az, hogy az igénylő jogosult-e valamelyik támogatási formára, az egy főre eső jövedelem határozza meg.
A kamatmentes szociális kölcsön összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének háromszorosát (85.500.- Ft-ot ) nem haladhatja meg.
A kamatmentes kölcsön igénybevételének, visszafizetésének feltételeiről megállapodást kell kötni, melyben biztosítékot kell kikötni arra az esetre, ha a megállapodásban rögzített határidőn belül nem történik fizetés.
A törlesztést a folyósítást követő három hónap után kell megkezdeni
Ön a kamatmentes szociális kölcsönt, erre a célra rendszeresített nyomtatvány kitöltésével kérheti, amelyet eljuttat az Igazgatási Hatósági Iroda ügyintézőjének, az abban leírt dokumentumokkal csatolva:
- az Ön egy havi nettó átlagjövedelmének igazolását,
- az Önnel egy háztartásban élő hozzátartozók egy havi nettó átlagjövedelmének igazolását,
A megfelelő nyomtatvány és a csatolandó dokumentumok az Igazgatási Hatósági Irodához történő eljuttatása után az Iroda ügyintézője megvizsgálja, hogy a szükséges igazolások rendelkezésre állnak-e. Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a Képviselő-testület Szociális és Családsegítő Bizottsága meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.
Amennyiben elutasító döntést született, Önnek az elutasító határozat kézhezvételét követő 15 napon belül lehetősége van a határozat ellen fellebbezést benyújtani. A fellebbezésben leírtakat az Igazgatási Hatósági Iroda ügyintézője megvizsgálja, ezt követően felterjeszti a Képviselő-testület elé. A Képviselő-testület döntéséről szóló határozatot az ügyintézője csatolja az Ön ügyiratához, és intézkedik az abban foglalt döntésnek megfelelően. Az intézkedésről írásban értesíti Önt.
Egészségügyi szolgáltatás
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 09. szombat, 09:58
Vonatkozó jogszabályok:
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló – többször módosított - 1993. évi III. tv. 54.§-a
2004 évi CXL. tv. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-708
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A települési önkormányzat jegyzője az egészségügyi szolgáltatás igénybevétele céljából annak a személynek állapítja meg szociális rászorultságát,
- akinek családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 120 %-át (34.200.- Ft-ot),
- aki egyedül élő és jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át (42.750.- Ft-ot) nem haladja meg, és sem neki, sem családjának vagyona nincs.
A szociális rászorultság igazolásáról a jegyző hatósági bizonyítványt (a továbbiakban: bizonyítvány) állít ki. A bizonyítvány érvényességi ideje legfeljebb 1 év.
Ügymenet:
Ön szeretne egészségügyi szolgáltatást igényelni. Ezt a Polgármesteri Hivatal Igazgatási Hatósági Irodájának erre a célra rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével kérheti. Ehhez a kérelemhez csatolnia kell:
A család jövedelemszámításánál figyelembe kell venni az egy lakásban együtt élő, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közösségét.
- nyugdíjszerű ellátás esetében: a kérelem beadását megelőző 1 havi nyugdíjról szóló igazolás;
- munkaviszonnyal rendelkező esetében a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző 1 hónap nettó keresetről,
- Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetén az előző 1 hónap összegéről szóló igazolás;
- alkalmi munkából származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó átlagjövedelemre vonatkozó nyilatkozatot;
- őstermelő esetén az őstermelői igazolvány/betétlap fénymásolata, valamint a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelméről szóló igazolást;
- GYES, GYET, GYED, CSP esetén az előző 1 hónapról szóló Magyar Államkincstár által kiadott hatósági bizonyítvány,
- válóperes végzés, gyermekelhelyezésről szóló bírói egyezség fénymásolatát, a megállapított/fizetendő gyermektartásdíj összegéről 1 hónapra visszamenőleg szelvényt vagy igazolást (amennyiben válófélben vannak, a házasság felbontására irányuló kereset fénymásolatát)
- tartós jövedelem csökkenés esetén a rendszeres pénzellátás megszüntetéséről szóló dokumentum fénymásolata; vállalkozói vagy őstermelői tevékenység megszűnése esetén az engedély/igazolvány visszavonásáról; társas vállalkozás esetén cégjegyzékből való törlésről készült dokumentum fénymásolata
- tankötelezett korhatárt már betöltött gyermek(ek) esetén a tanuló, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást
- a megelőző félév ösztöndíjának összegéről szóló igazolást; amennyiben nem részesül, erről szóló dokumentumot;
- a gyámkirendelő és/vagy a gondnokság alá helyezésről szóló határozat fénymásolatát.
- tartósan beteg állapot fennállása esetén a magasabb összegű családi pótlék, a rokkantsági járadék, a saját jogú rokkantsági nyugdíj folyósítását igazoló irat
- autista, testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos állapot fennállása esetén a magasabb összegű családi pótlék, a vakok személyi járadéka, a fogyatékossági támogatás folyósítását igazoló irat.
Ennek kitöltése és az Igazgatási Hatósági Irodához történő eljuttatása után az Iroda ügyintézője megvizsgálja, hogy a szükséges igazolások rendelkezésre állnak-e. Amennyiben szükséges, megkeresi írásban a társhatóságokat, intézményeket. Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.
Amennyiben elutasító döntés született, Önnek az elutasító határozat kézhezvételét követő 15 napon belül lehetősége van a határozat ellen fellebbezést benyújtani. A fellebbezésben leírtakat az Igazgatási Hatósági Iroda ügyintézője megvizsgálja, amennyiben fellebbezésében olyan új tényt nem közöl, mely a határozat megváltoztatását indokolná, fellebbezését az I. fokú iratokkal együtt az ügyintéző a II. fokon eljáró szervhez továbbítja. A Államigazgatási Hivatal döntéséről szóló határozatot az ügyintézője csatolja az Ön ügyiratához, és intézkedik az abban foglaltaknak megfelelően. Az intézkedésről írásban értesíti Önt.
Lakáscélú állami támogatások igénybevételéhez szükséges jegyzői igazolás kiadása
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 09. szombat, 09:58
Vonatkozó jogszabályok:
12/2001. (I.31.) Korm. rendelet a lakáscélú állami támogatásokról
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-708
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Az eljárás kérelemre indul. A jegyző által kiadott igazolás csak a támogatás(ok)hoz szükséges személyi feltételek igazolására szolgál. A kedvezményre való jogosultság egyéb feltételeinek való megfelelést a pénzintézet vizsgálja.
Illetékesség: lakóhelye szerinti települési önkormányzat jegyzője
Minden esetben be kell mutatni a kérelem benyújtásakor:
- kérelmező és házastárs/élettárs, valamint 14. év feletti gyermek személyazonosító okmányát vagy születési anyakönyvi kivonatát
- házassági anyakönyvi kivonatot
- 14. év alatti gyermekek születési anyakönyvi kivonatát
Szükség szerint csatolni kell:
- elvált szülők kiskorú gyermeké(i)nek elhelyezését igazoló
- jogerős bírói ítélet másolatát
- a 16 és 25 év közötti nappali tagozaton tanulmányokat folytató eltartott gyermek esetén iskola, intézmény által kiállított igazolást
- Állandó ápolásra szoruló fogyatékosság esetén illetékes szakorvosi rendelőintézet igazolását
- saját háztartásban eltartott tartós beteg vagy testileg ill. szellemileg fogyatékos gyermeknél a családi pótlékot folyósító szerv igazolását
- 16. életév felett a munkaképesség 67%-os elvesztése estén nyugellátó szerv igazolását, melynek tartalmaznia kell a legközelebbi felülvizsgálat időpontját is
- gyámság alatt álló, átmeneti vagy tartós nevelésben lévő gyermek esetén gyámhivatal vonatkozó- gyámot-, nevelőszülőt kirendelő- jogerős határozatának másolatát
Az eljárás illetéke: 2.200.- Ft
Lakás- és helyiséggazdálkodással kapcsolatos ügyek
- Részletek
- Megjelent: 2009. május 09. szombat, 09:58
Vonatkozó jogszabályok:
1993. évi LXXVIII törvény a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról
a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló – többször módosított – 1993. évi III. törvény
12/2001. (I.31.) Korm. rendelet a lakáscélú állami támogatásokról
Rakamaz Város Önkormányzatának 9/2005. (IV.14.) KT. rendelete a lakások bérletére, elidegenítésére, valamint a lakáshoz jutás helyi támogatására vonatkozó szabályokról
Rakamaz Város Önkormányzatának 9/1993. (XII.10.) KT. rendelete az önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás szabályairól, valamint helyiségek bérbeadásáról
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-708
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Rakamaz Város Önkormányzata a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó 1993. évi LXXVIII. törvényben (továbbiakban: Lt), és a lakáscélú állami támogatásról szóló 12/2001. (I.31.) Korm. rendelet alapján az önkormányzati tulajdonban lévő lakások fajtái és bérbeadásának jogcímei:
- bérlakás
- szolgálati lakás
- szükséglakás
A lakások szociális helyzet alapján kerülnek bérbeadásba.
Az önkormányzati lakásokra a lakásigénylés alapján az a személy jogosult, aki a bérbeadáskor fennálló jövedelmi és vagyoni körülményekhez igazoló alábbi feltételeknek megfelel:
- az igénylőnek vagy a vele együtt lakó, illetve együtt költöző házastársának, élettársának, kiskorú gyermekének tulajdonában, haszonélvezetében, bérletében nincs üdülője, hétvégi háza, beköltözhető lakása;
- az igénylőnek vagy a vele együtt költöző házastársának, élettársának, kiskorú gyermekének az egy főre eső havi jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének a háromszorosát nem haladja meg, (85.500.-Ft-ot), illetve nem rendelkeznek vagyonnal.
- az igénylő a bérbeadást megelőző 5 éven belül
- nem mondott le önkormányzati lakás bérleti jogáról pénzbeli térítés ellenében,
- beköltözhető ingatlanát nem idegenítette el, vagy nem bontatta el
- kivéve, ha az elidegenítés az önkormányzat részére történt -.
A fenti feltételek alól felmentés adható a településen közfeladatot ellátó szakember tekintetében.
A képviselő-testület a lakások bérbeadói joga gyakorlásával és kötelezettségeinek teljesítésével a következő szerveket bízza meg:
- A szociális bérlakások tekintetében a bérlő kijelelésével, a bérleti jogviszony megszüntetésével a Szociális és Családsegítő Bizottságot;
- A bizottság döntése és a jogszabályok keretei között a megállapodások megkötésével a polgármestert.
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
- Részletek
- Megjelent: 2009. március 22. vasárnap, 00:58
Vonatkozó jogszabályok:
1997. évi XXXI. Tv 19-20/A. §-ai
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA
Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.
Hétfő | 0800-1200 | 1230-1600 |
Szerda | 0800-1200 | 1230-1700 |
Ügyintézők elérhetősége:
Tel: (42) 570-707
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 135 %-át (2008. évben: 38.475 Ft), ha a gyermeket egyedül nevelő szülő, illetve más törvényes képviselő gondozza vagy, ha a gyermek tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos, vagy ha a nagykorúvá vált gyermek megfelel a 20 §. (3) és (4) bekezdésében foglalt feltételeknek,
- az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 125 %-át (2008. évben: 35.625 Ft) az a) pont alá nem tartozó esetekben,feltéve ha családjában az egy főre jutó vagyon értéke nem haladja meg külön-külön számítva az öregségi nyugdíj legkisebb összegének húszszorosát, együttesen a hetvenszeresét.
A kérelemhez szíveskedjen csatolni:
az igénylőlap b) pontjában megjelölt jövedelmi adatokat – a kérelem beadását megelőző hónap jövedelmét – igazoló dokumentumokat;
nyugdíjas esetében: a kérelem beadását megelőző hónap nyugdíjszelvények fénymásolatát;
munkaviszonnyal rendelkező esetében: a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző hónap nettó keresetéről;
a Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetében a folyósított ellátás összegéről az előző hónap szelvényének másolatát;
alkalmi munkából származó jövedelem esetén: a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó átlagjövedelmére vonatkozó nyilatkozatot;
vállalkozó esetén: a tárgyévre vonatkozóan a kérelem beadását megelőző hónapok nettó átlagjövedelemről könyvelő által kiadott igazolását és az előző gazdasági évre vonatkozólag az APEH igazolását;
őstermelő esetén: az őstermelői igazolvány fénymásolata, valamint a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelméről szóló igazolást;
GYES, GYET, családi pótlék folyósítása esetén: a Magyar Államkincstár által kiadott Hatósági Bizonyítvány a kérelem benyújtását megelőző havi ellátásról, valamint árvaellátás folyósítása esetén az előző hónap szelvénye, vagy az azt tarrtalmazó számlakivonat;
a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése, valamint a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági, illetve gyámhatósági határozatot, továbbá a gyámhivatali jegyzőkönyvet, mely tartalmazza a szülői felügyeletet együttesen gyakorolni jogosult különélő szülők megállapodását, hogy a jövedelemre nézve a szülői felügyeletet egyikőjük gyakorolja; és a jegyzőkönyv rögzíti azt a tényt is, hogy a gyermek – megállapodásuk alapján – melyik szülőnél kerül elhelyezésre, illetve, hogy a gyermek sorsát érintő lényeges kérdésekben a szülői felügyeleti jogot együttesen gyakorolják;
egyedülálló kérelmező esetén: az egyedülállóság tényére vonatkozó nyilatkozatot;
a tartósan beteg vagy a korábban részletezett fogyatékosságban szenvedő gyermek esetén a kiemelt családi pótlékot megállapító határozat alapjául szolgáló orvos szakértői véleményt;
a 18-25 év közötti gyermek esetében: a nevelési-oktatási intézmény által a nevelési, oktatási, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást;
házasság felbontása esetén: a házasság felbontásáról szóló bírósági végzés másolatát a gyermek elhelyezését és tartását szabályozó bírósági ítélet, illetve egyezséget jóváhagyó végzés fénymásolt példányát!
Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a jegyző meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.