Átmeneti segély


Vonatkozó jogszabályok:

1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról  
Rakamaz Város Önkormányzatának 31/2005. (XII.02.) KT. rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól.
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Rakamaz Város Önkormányzatának 31/2005. (XII.02.) KT. rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól (továbbiakban: szociális rendelet) 15. §-ának rendelkezései alapján Önkormányzatunk a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő szociálisan rászorult személyek részére átmeneti segélyt nyújt.
Átmeneti segélyben részesíthetők
  • A pénzbeli, vagy természetben nyújtott ellátásra szociálisan rászorultnak tekinthető az egyedül élő (álló) személy, akinek a havi – a személyi jövedelemadóról szóló törvényben meghatározott – munkavállalói járulékkal, személyi jövedelemadóval, egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékkal, magán nyugdíjpénztári tagdíjjal, valamint a jövedelemadóról szóló törvényben elismert költségekkel csökkentett jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének százötven százalékát / 2009. évben: 42.750 Ft /,
  • illetve az akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét / 2009. évben: 28.500 Ft /.
  • egyszeri átmeneti segélyre jogosult az is, akinek egyéni és eseti gyógyszerkészlete kimerült, ezért gyógyszere térítésmentesen a közgyógyellátásra nem rendelhető, és családjában az egy főre eső havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át (2009. évben a 42.750 Ft-ot), egyedül élő esetén 200 %-át nem haladja meg, és fennálló betegsége miatt felmerült gyógyszerköltségét, gyógyító ellátásának költségét létfenntartása veszélyeztetése nélkül nem tudja viselni ( 2009. évben a 57.000 Ft-ot). 

A család jövedelemszámításánál figyelembe kell venni az egy lakásban együtt élő, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közösségét.
Közeli hozzátartozó: a házastárs, az élettárs; a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező; a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató; a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató; valamint korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, illetve a testi, érzékszervi, értelmi, beszéd- vagy más fogyatékos vér szerinti, örökbefogadott, illetve nevelt gyermek.
Kérjük, hogy a segély iránti kérelmét valóban, csak akkor nyújtsa be, ha a folyósítás feltételéül szolgáló rendkívüli élethelyzet tényleg bekövetkezett.
A kérelemhez csatolni kell:
  • Munkaviszonyból származó jövedelem esetén a megelőző egy  hónap nettó munkabérének munkáltatói igazolását;
  • nyugdíjak és más nem bérjellegű rendszeres havi jövedelmek esetén az utolsó egy  havi szelvényt; 
  • egyéni, vagy társas vállalkozásból származó jövedelmek esetén az APEH igazolását; 
  • egyéb jövedelem esetén az annak összegét igazoló okiratot

Átmeneti segélyt jóváhagyó határozat után a segély többféleképpen kerülhet kifizetésre:
  • házipénztárban készpénzben,
  • természetben /a Tiszavasvári Többcélú Kistérségi Társulás Rakamazi Gondozási Központja keretében működő Családsegítéssel.

A fenti támogatási formát csak rakamazi  állandó bejelentett lakos igényelheti. Az, hogy az igénylő jogosult-e valamelyik támogatási formára, az egy főre eső jövedelem határozza meg.

Ön az átmeneti segélyt a megfelelő nyomtatványok kitöltésével kérheti. Ennek kitöltése és az Igazgatási Hatósági Irodához történő eljuttatása után az Iroda ügyintézője megvizsgálja, hogy a szükséges igazolások rendelkezésre állnak-e. Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében  a Képviselő-testület Szociális és Családsegítő Bizottsága meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.
 Amennyiben elutasító döntést született, Önnek az elutasító határozat kézhezvételét követő 15 napon belül lehetősége van a határozat ellen fellebbezést benyújtani. A fellebbezésben leírtakat az Igazgatási Hatósági Iroda ügyintézője megvizsgálja, ezt követően felterjeszti a Képviselő-testület elé. A Képviselő-testület döntéséről szóló határozatot az ügyintéző csatolja az Ön ügyiratához, és intézkedik az abban foglalt döntésnek megfelelően. Az intézkedésről írásban értesíti Önt.

Kamatmentes szociális kölcsön


Vonatkozó jogszabályok:

1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról
Rakamaz Város Önkormányzatának 31/2005. (XII.02.) KT. rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól.
2004 évi CXL. törvény. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Kamatmes szociális kölcsön akkor állapítható meg – különösen indokolt esetben – ha a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet hátrányai más módon nem küszöbölhetők ki.
Kamatmentes szociális  kölcsönben részesíthető az a személy, aki végrehajtás alá vonható munkabérrel, illetménnyel, egyéb járandósággal rendelkezik, feltéve hogy a családjában az egy főre eső havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedülálló esetén annak 150 %-át nem haladja meg, és 
  1. maga, vagy közeli hozzátartozója gyógykezelése, gyógyászati segédeszköz beszerzésére;
  2. közeli hozzátartozója eltemettetésére;
  3. normális életfeltételekhez szükséges nagyobb értékű lakásberendezési tárgy (pl. tűzhely, fűtő-, vízmelegítő készülék) beszerzésére;
  4. tanfolyami átképzési, továbbtanulási költség megfizetéséhez, gyermekei iskoláztatásához szükséges költségekre;
  5. előre meg nem határozható rendkívüli körülményekre tekintettel.
A kamatmentes szociális kölcsönt csak rakamazi állandó bejelentett lakos igényelheti. Az, hogy az igénylő jogosult-e valamelyik támogatási formára, az egy főre eső jövedelem határozza meg.
A kamatmentes szociális kölcsön összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének háromszorosát  (85.500.- Ft-ot ) nem haladhatja meg.
A kamatmentes kölcsön igénybevételének, visszafizetésének feltételeiről megállapodást kell kötni, melyben biztosítékot kell kikötni arra az esetre, ha a megállapodásban rögzített határidőn belül nem történik fizetés.
A törlesztést a folyósítást követő három hónap után kell megkezdeni  
Ön a kamatmentes szociális kölcsönt, erre a célra rendszeresített nyomtatvány kitöltésével kérheti, amelyet eljuttat az Igazgatási Hatósági Iroda ügyintézőjének, az abban leírt dokumentumokkal csatolva:
  • az Ön egy  havi nettó átlagjövedelmének igazolását,
  • az Önnel egy háztartásban élő hozzátartozók egy  havi nettó átlagjövedelmének igazolását, 

A megfelelő nyomtatvány és a csatolandó dokumentumok az Igazgatási Hatósági Irodához történő eljuttatása után az Iroda ügyintézője megvizsgálja, hogy a szükséges igazolások rendelkezésre állnak-e. Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a Képviselő-testület Szociális és Családsegítő Bizottsága meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.
Amennyiben elutasító döntést született, Önnek az elutasító határozat kézhezvételét követő 15 napon belül lehetősége van a határozat ellen fellebbezést benyújtani. A fellebbezésben leírtakat az Igazgatási Hatósági Iroda ügyintézője megvizsgálja, ezt követően felterjeszti a Képviselő-testület elé. A Képviselő-testület döntéséről szóló határozatot az ügyintézője csatolja az Ön ügyiratához, és intézkedik az abban foglalt döntésnek megfelelően. Az intézkedésről írásban értesíti Önt.

Egészségügyi szolgáltatás


Vonatkozó jogszabályok:

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló – többször módosított - 1993. évi III. tv. 54.§-a
2004 évi CXL. tv. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
 
 
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
A települési önkormányzat jegyzője az egészségügyi szolgáltatás igénybevétele céljából annak a személynek állapítja meg szociális rászorultságát,
  1. akinek családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 120 %-át (34.200.- Ft-ot),
  2. aki egyedül élő és jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át (42.750.- Ft-ot) nem haladja meg, és sem neki, sem családjának vagyona nincs. 
A szociális rászorultság igazolásáról a jegyző hatósági bizonyítványt (a továbbiakban: bizonyítvány) állít ki. A bizonyítvány érvényességi ideje legfeljebb 1 év.
Ügymenet: 
 Ön szeretne egészségügyi szolgáltatást igényelni. Ezt a Polgármesteri Hivatal Igazgatási Hatósági Irodájának erre a célra rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével kérheti. Ehhez a kérelemhez csatolnia kell:
A család jövedelemszámításánál figyelembe kell venni az egy lakásban együtt élő, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező közeli hozzátartozók közösségét.
  • nyugdíjszerű ellátás esetében: a kérelem beadását megelőző 1 havi nyugdíjról szóló igazolás; 
  • munkaviszonnyal rendelkező esetében a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző 1 hónap nettó keresetről,
  • Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetén az előző 1 hónap összegéről szóló igazolás;
  • alkalmi munkából származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó átlagjövedelemre vonatkozó nyilatkozatot;
  • őstermelő esetén az őstermelői igazolvány/betétlap fénymásolata, valamint a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelméről szóló igazolást;
  • GYES, GYET, GYED, CSP esetén az előző 1 hónapról szóló Magyar Államkincstár  által kiadott hatósági bizonyítvány, 
  • válóperes végzés, gyermekelhelyezésről szóló bírói egyezség fénymásolatát, a megállapított/fizetendő gyermektartásdíj összegéről 1 hónapra visszamenőleg szelvényt vagy igazolást (amennyiben válófélben vannak, a házasság felbontására irányuló kereset fénymásolatát)
  • tartós jövedelem csökkenés esetén a rendszeres pénzellátás megszüntetéséről szóló dokumentum fénymásolata; vállalkozói vagy őstermelői tevékenység megszűnése esetén az engedély/igazolvány visszavonásáról; társas vállalkozás esetén cégjegyzékből való törlésről készült dokumentum fénymásolata
  • tankötelezett korhatárt már betöltött gyermek(ek) esetén a tanuló, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást
  • a megelőző félév ösztöndíjának összegéről szóló igazolást; amennyiben nem részesül, erről szóló dokumentumot;
  • a gyámkirendelő és/vagy a gondnokság alá helyezésről szóló határozat fénymásolatát.
  • tartósan beteg állapot fennállása esetén a magasabb összegű családi pótlék, a rokkantsági járadék, a saját jogú rokkantsági nyugdíj folyósítását igazoló irat
  • autista, testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos állapot fennállása esetén a magasabb összegű családi pótlék, a vakok személyi járadéka,  a fogyatékossági támogatás folyósítását igazoló irat.
 
Ennek kitöltése és az Igazgatási Hatósági Irodához történő eljuttatása után az Iroda ügyintézője megvizsgálja, hogy a szükséges igazolások rendelkezésre állnak-e. Amennyiben szükséges, megkeresi írásban a társhatóságokat, intézményeket. Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.
 
Amennyiben elutasító döntés született, Önnek az elutasító határozat kézhezvételét követő 15 napon belül lehetősége van a határozat ellen fellebbezést benyújtani. A fellebbezésben leírtakat az Igazgatási Hatósági Iroda ügyintézője megvizsgálja, amennyiben fellebbezésében olyan új tényt nem közöl, mely a határozat megváltoztatását indokolná, fellebbezését az I. fokú iratokkal együtt az ügyintéző a II. fokon eljáró szervhez továbbítja. A Államigazgatási Hivatal döntéséről szóló határozatot az ügyintézője csatolja az Ön ügyiratához, és intézkedik az abban foglaltaknak megfelelően. Az intézkedésről írásban értesíti Önt.

Lakáscélú állami támogatások igénybevételéhez szükséges jegyzői igazolás kiadása


Vonatkozó jogszabályok:

12/2001. (I.31.) Korm. rendelet a lakáscélú állami támogatásokról
2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
 
 
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Az  eljárás kérelemre indul. A jegyző  által kiadott igazolás csak a támogatás(ok)hoz szükséges személyi feltételek igazolására szolgál. A kedvezményre való jogosultság egyéb feltételeinek való megfelelést a pénzintézet vizsgálja.
Illetékesség:   lakóhelye szerinti települési önkormányzat jegyzője

Minden esetben be kell mutatni a kérelem benyújtásakor:
  • kérelmező és házastárs/élettárs, valamint 14. év feletti gyermek személyazonosító okmányát vagy születési anyakönyvi kivonatát
  • házassági anyakönyvi kivonatot 
  • 14. év alatti gyermekek születési anyakönyvi kivonatát 

Szükség szerint csatolni kell:

  • elvált szülők kiskorú gyermeké(i)nek elhelyezését igazoló
  • jogerős bírói ítélet másolatát
  • a 16 és 25 év közötti nappali tagozaton tanulmányokat folytató eltartott gyermek esetén iskola, intézmény által kiállított igazolást 
  • Állandó ápolásra szoruló fogyatékosság esetén illetékes szakorvosi rendelőintézet igazolását
  • saját háztartásban eltartott tartós beteg vagy testileg ill. szellemileg fogyatékos gyermeknél a családi pótlékot folyósító szerv igazolását
  • 16. életév felett a munkaképesség 67%-os elvesztése estén nyugellátó szerv igazolását, melynek tartalmaznia kell a legközelebbi felülvizsgálat időpontját is
  • gyámság alatt álló, átmeneti vagy tartós nevelésben lévő gyermek esetén gyámhivatal vonatkozó- gyámot-, nevelőszülőt kirendelő- jogerős határozatának másolatát
Az eljárás illetéke: 2.200.- Ft

Lakás- és helyiséggazdálkodással kapcsolatos ügyek


Vonatkozó jogszabályok:

1993. évi LXXVIII törvény a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre    vonatkozó egyes szabályokról  
a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló – többször módosított – 1993. évi III. törvény
12/2001. (I.31.) Korm. rendelet a lakáscélú állami támogatásokról
Rakamaz Város Önkormányzatának 9/2005. (IV.14.) KT. rendelete a lakások bérletére,    elidegenítésére, valamint a lakáshoz jutás helyi támogatására vonatkozó szabályokról
Rakamaz Város Önkormányzatának 9/1993. (XII.10.) KT. rendelete az önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás szabályairól, valamint helyiségek bérbeadásáról
 
 
Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116. I.em. 7

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-708
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Berei Jánosné
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Rakamaz Város Önkormányzata a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó 1993. évi LXXVIII. törvényben (továbbiakban: Lt), és a lakáscélú állami támogatásról szóló 12/2001. (I.31.) Korm. rendelet alapján  az önkormányzati tulajdonban lévő  lakások fajtái és bérbeadásának jogcímei:
  • bérlakás
  • szolgálati lakás
  • szükséglakás
A lakások szociális helyzet alapján kerülnek bérbeadásba.
Az önkormányzati lakásokra a lakásigénylés alapján az a személy jogosult, aki a bérbeadáskor fennálló jövedelmi és vagyoni körülményekhez igazoló alábbi feltételeknek megfelel:
  1. az igénylőnek vagy a vele együtt lakó, illetve együtt költöző házastársának, élettársának, kiskorú gyermekének tulajdonában, haszonélvezetében, bérletében nincs üdülője, hétvégi háza, beköltözhető lakása;
  2. az igénylőnek vagy a vele együtt költöző házastársának, élettársának, kiskorú gyermekének az egy főre eső havi jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének a háromszorosát nem haladja meg, (85.500.-Ft-ot), illetve nem rendelkeznek vagyonnal.
  3. az igénylő a bérbeadást megelőző 5 éven belül
  • nem mondott le önkormányzati lakás bérleti jogáról pénzbeli térítés ellenében,
  • beköltözhető ingatlanát nem idegenítette el, vagy nem bontatta el
  • kivéve, ha az elidegenítés az önkormányzat részére történt -.
 A fenti feltételek alól felmentés adható a településen közfeladatot ellátó szakember tekintetében.
A képviselő-testület a lakások bérbeadói joga gyakorlásával és kötelezettségeinek teljesítésével  a következő szerveket bízza meg:
  • A szociális bérlakások tekintetében a bérlő kijelelésével, a bérleti jogviszony megszüntetésével a Szociális és Családsegítő Bizottságot; 
  • A bizottság döntése és a jogszabályok keretei között a megállapodások megkötésével a polgármestert. 

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény


Vonatkozó jogszabályok:

1997. évi XXXI. Tv 19-20/A. §-ai

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Ha Ön szeretne rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt igényelni a Polgármesteri Hivatal Szociális Irodájától, akkor az erre a célra rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével, és az ehhez csatolt alábbi dokumentumokkal kérheti, amennyiben az egy főre eső jövedelme nem haladja meg:
  • az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 135 %-át (2008. évben: 38.475 Ft), ha a gyermeket egyedül nevelő szülő, illetve más törvényes képviselő gondozza vagy, ha a gyermek tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos, vagy ha a nagykorúvá vált gyermek megfelel a 20 §. (3) és (4) bekezdésében foglalt feltételeknek,
  • az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 125 %-át (2008. évben: 35.625 Ft) az a) pont alá nem tartozó esetekben,feltéve ha családjában az egy főre jutó vagyon értéke nem haladja meg külön-külön számítva az öregségi nyugdíj legkisebb összegének húszszorosát, együttesen a hetvenszeresét.

A kérelemhez szíveskedjen csatolni:

az igénylőlap b) pontjában megjelölt jövedelmi adatokat – a kérelem beadását megelőző  hónap jövedelmét – igazoló dokumentumokat;
nyugdíjas esetében: a kérelem beadását megelőző hónap nyugdíjszelvények fénymásolatát;
munkaviszonnyal rendelkező esetében: a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző hónap nettó keresetéről;
a Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetében a folyósított ellátás összegéről az előző hónap szelvényének másolatát;
alkalmi munkából származó jövedelem esetén: a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó átlagjövedelmére vonatkozó nyilatkozatot;
vállalkozó esetén: a tárgyévre vonatkozóan a kérelem beadását megelőző hónapok nettó átlagjövedelemről könyvelő által kiadott igazolását és az előző gazdasági évre vonatkozólag az APEH igazolását;
őstermelő esetén: az őstermelői igazolvány fénymásolata, valamint a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelméről szóló igazolást;
GYES, GYET, családi pótlék folyósítása esetén: a Magyar Államkincstár által kiadott Hatósági Bizonyítvány a kérelem benyújtását megelőző havi ellátásról, valamint árvaellátás folyósítása esetén az előző hónap szelvénye, vagy az azt tarrtalmazó számlakivonat;
a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes hatályú elhelyezése, valamint a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági, illetve gyámhatósági határozatot, továbbá a gyámhivatali jegyzőkönyvet, mely tartalmazza a szülői felügyeletet együttesen gyakorolni jogosult különélő szülők megállapodását, hogy a jövedelemre nézve a szülői felügyeletet egyikőjük gyakorolja; és a jegyzőkönyv rögzíti azt a tényt is, hogy a gyermek – megállapodásuk alapján – melyik szülőnél kerül elhelyezésre, illetve, hogy a gyermek sorsát érintő lényeges kérdésekben a szülői felügyeleti jogot együttesen gyakorolják;
egyedülálló kérelmező esetén: az egyedülállóság tényére vonatkozó nyilatkozatot;
a tartósan beteg vagy a korábban részletezett fogyatékosságban szenvedő gyermek esetén a kiemelt családi pótlékot megállapító határozat alapjául szolgáló orvos szakértői véleményt;
a 18-25 év közötti gyermek esetében: a nevelési-oktatási intézmény által a nevelési, oktatási, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást;
házasság felbontása esetén: a házasság felbontásáról szóló bírósági végzés másolatát a gyermek elhelyezését és tartását szabályozó bírósági ítélet, illetve egyezséget jóváhagyó végzés fénymásolt példányát!
Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a jegyző meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.