Lakásfenntartási támogatás


Vonatkozó jogszabályok:

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 38-39 §-a,
 Rakamaz Város Önkormányzatának a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól szóló 31/2005. (XII.02.) KT.   rendelet. A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm.rendelet.

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Demkuné Bendzsák Tünde
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Ahhoz, hogy Ön mint ügyfél lakásfenntartási támogatásban részesüljön, az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:
 
A háztartásban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg
- normatív lakásfenntartási támogatás esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át (2009-ben 42.750,- Ft); feltéve, hogy a lakásfentartás elismert költsége a háztartás havi összjövedelének 20%-át meghaladja.

A normatív lakásfenntartási támogatás esetében elismert lakásnagyság
  1. ha a háztartásban egy személy lakik 35 nm,
  2. ha a háztartásban két személy lakik 45 nm,
  3. ha a háztartásban három személy lakik 55 nm,
  4. ha a háztartásban négy személy lakik 65 nm,
  5. ha négy személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság és minden további személy után 5-5 nm,de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.

- helyi lakásfenntartási támogatás esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át (2009-ben 57.000 Ft), feltéve, hogy a lakásfentartás elismert költsége a háztartás havi összjövedelének 20%-át meghaladja és lakáshasznosításból származó jövedelemmel nem rendelkezik.

A helyi lakásfenntartási támogatás összege 2500.- Ft/ hó


A helyi lakásfenntartási támogatás esetében elismert lakásnagyság
  1. ha a háztartásban egy személy lakik  40 nm
  2. ha a háztartásban két személy lakik   50 nm
  3. ha a háztartásban három szamély lakik 65 nm
  4. ha a háztartásban négy személy lakik 75 nm
  5. ha négy személynél több lakik a háztartásban minden további személy után 5-5 nm.
 
A támogatás – társbérlet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit kivéve – az egy lakásban élő személyek számától függetlenül csak egy jogosult részére állapítható meg.
 
A kérelmezőlaphoz csatolni kell:
A KÉRELMEZŐ ÉS VELE EGY HÁZTARTÁSBAN ÉLŐK RÉSZÉRŐL A KÉRELEM BEADÁSÁT MEGELŐZŐ  EGY HAVI NETTÓ JÖVEDELEMRŐL SZÓLÓ IGAZOLÁSOKAT:
  • nyugdíjas esetében: a kérelem beadását megelőző egy havi nyugdíjszelvények fénymásolatát, átutalás esetén  a megelőző hónap bankszámlakivonatát;
  • munkaviszonnyal rendelkező esetében a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző egy havi nettó átlagkeresetről,
  • Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetén a folyósított ellátás összegéről az előző egy hónap szelvényének másolatát, átutalás esetén a bankszámlakivonatát;
  • alkalmi munkából származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelemből számított egy havi nettó jövedelméről nyilatkozatot;
  • vállalkozó esetén a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelemből számított egy havi nettó jövedelméről a könyvelő által kiadott igazolást és APEH igazolását az előző gazdasági évre vonatkozólag;
  • őstermelő esetén  a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelmből számított egy havi nettó jövedelméről szóló igazolást;
  • GYES, GYET, CSP folyósítása esetén a Magyar Államkincstár igazolása a folyósított ellátásról  
  • árvaellátás folyósítása esetén az előző egy havi szelvény, vagy számlakivonat fénymásolata
  • tanköteles gyermek(ek) esetén a tanuló, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást, az esetleges ösztöndíjról, ill. nyilatkozatot, ha nem részesül az előbbi támogatásban.
 
A támogatást kérőnek a lakáshasználata jogcímet hitelt érdemlő módon az alábbiak szerint kell igazolni – fénymásolatban.
  • a lakásbérleti-, lakáshasználati szerződés eredeti, vagy másolati példányával,
  • családiház esetén a lakás nagyságát hitelt érdemlő módon történő igazolása
  • más helységben működő felsőfokú tanintézmény nappali tagozatán, vagy más helységben működő alap, illetve középfokú tanintézményben tanulmányokat folytató, vagy ott egészségi állapota folytán elhelyezett legfeljebb a 24. életévét be nem töltött gyermek esetében az iskolalátogatási igazolással együtt  – lehetőleg személyesen – szíveskedjenek benyújtani.
 
Tájékoztatjuk, ha kéri, hogy más hatóságtól szerezzük be az Ön által megjelölt adatra vonatkozó igazolást, ez írásban kell foglalnia, mely az Ön személyes adata tekintetében adatkezeléshez, illetve továbbításhoz való hozzájárulásnak minősül. Ügyének elbírálása ezáltal hosszabb időt vesz igénybe.
 
A Képviselő- testület a Szociális és Családsegítő Bizottságra ruházta a lakásfenntartási támogatással kapcsolatos ügyeket.
A támogatás 1 évre kerül megállapításra,
Ha megfelel a feltételeknek, az erre a célra rendszeresített nyomtatványát kitöltve, az alábbi dokumentumokkal együtt el kell juttatnia ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatal Igazgatási és hatósági  iroda 9. számú Irodájába.

Aktív korúak ellátása


Vonatkozó jogszabályok:

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény  33.§-37/G.§
Rakamaz Város Önkormányzatának a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól szóló 31/2005. (XII.02.)
KT.   rendelet
A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm.rendelet.

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Demkuné Bendzsák Tünde
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
A jegyző aktív korúak ellátására való jogosultságot állapít meg annak az aktív korú személynek,
  • aki munkaképességét legalább 67%-ban elvesztette, illetve legalább 50%-os mértékű egészségkárosodást szenvedett, vagy
  • aki vakok személyi járadékában részesül, vagy
  • aki fogyatékossági támogatásban részesül [az a)-c) pont szerinti személy a továbbiakban együtt: egészségkárosodott személy], vagy
  • akinek esetében a munkanélküli-járadék, álláskeresési járadék, álláskeresési segély, vállalkozói járadék (a továbbiakban együtt: álláskeresési támogatás) folyósítási időtartama lejárt, vagy
  • akinek esetében az álláskeresési támogatás folyósítását keresőtevékenység folytatása miatt a folyósítási idő lejártát megelőzően szüntették meg, és a keresőtevékenységet követően az Flt. alapján álláskeresési támogatásra nem szerez jogosultságot, vagy
  • aki az aktív korúak ellátása iránti kérelem benyújtását megelőző két évben az állami foglalkoztatási szervvel legalább egy év időtartamig együttműködött, vagy
  • akinek esetében az ápolási díj, a gyermekgondozási segély, a gyermeknevelési támogatás, a rendszeres szociális járadék, a bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka, az átmeneti járadék, a rehabilitációs járadék, a rokkantsági nyugdíj, a baleseti rokkantsági nyugdíj, az ideiglenes özvegyi nyugdíj folyósítása megszűnt, illetve az özvegyi nyugdíj folyósítása a Tny. 52. §-ának (3) bekezdése szerinti okból szűnt meg, és közvetlenül a kérelem benyújtását megelőzően az állami foglalkoztatási szervvel legalább három hónapig együttműködött,
feltéve, hogy saját maga és családjának megélhetése más módon nem biztosított, és keresőtevékenységet - ide nem értve a közfoglalkoztatást és az alkalmi munkavállalói könyvvel végzett munkát - nem folytat.

Az az aktív korúak ellátására jogosult személy, aki az ellátásra való jogosultság kezdő napján
  • egészségkárosodott személynek minősül, vagy
  • az 55. életévét betöltötte, vagy
  • 14 éven aluli kiskorú gyermeket nevel - feltéve, hogy a családban élő gyermekek valamelyikére tekintettel más személy nem részesül a Cst. szerinti gyermekgondozási támogatásban, gyermekgondozási díjban, terhességi gyermekágyi segélyben - és a gyermek ellátását napközbeni ellátást biztosító intézményben [Gyvt. 41. § (3) bek.] nem tudják biztosítani, rendszeres szociális segélyre jogosult.

A KÉRELMEZŐ ÉS VELE EGY HÁZTARTÁSBAN ÉLŐK RÉSZÉRŐL A KÉRELEM BEADÁSÁT MEGELŐZŐ  EGY HAVI NETTÓ JÖVEDELEMRŐL SZÓLÓ IGAZOLÁSOKAT:
  • nyugdíjas esetében: a kérelem beadását megelőző egy havi nyugdíjszelvények fénymásolatát, átutalás esetén  a megelőző hónap bankszámlakivonatát;
  • munkaviszonnyal rendelkező esetében a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző egy havi nettó átlagkeresetről,
  • Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetén a folyósított ellátás összegéről az előző egy hónap szelvényének másolatát, átutalás esetén bemkszámlakivonatát;
  • alkalmi munkából származó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelemből számított egy havi nettó jövedelméről nyilatkozatot,
  • vállalkozó esetén a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelemből számított egy havi nettó jövedelméről a könyvelő által kiadott igazolást és APEH igazolását az előző gazdasági évre vonatkozólag;
  • őstermelő esetén  a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelmből számított egy havi nettó jövedelméről szóló igazolást;
  • GYES, GYET, CSP folyósítása esetén a Magyar Államkincstár Igazolása a folyósított ellátásról árvaellátás folyósítása esetén az előző egy havi szelvény, vagy bankszámlakivonat fénymásolata
  • tanköteles gyermek(ek) esetén a tanuló, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolást, az esetleges ösztöndíjról, ill. nyilatkozatot, ha nem részesül az előbbi támogatásban.

A kérelem beadásához szükséges becsatolni a következő iratokat:
A közös háztartásban élő gyermek(ek)re vonatkozóan
ha a tankötelezett korhatárt már betöltötték, a tanulói, hallgatói jogviszony fennállásáról szóló igazolás, valamint
a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos állapotot igazoló irat.

 Az egészségkárosodott személy esetében  a kérelem elbírálásához szükséges
  1. az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet szakértői bizottságának a munkaképesség legalább 67%-os mértékű csökkenéséről, illetve a legalább 50%-os mértékű egészségkárosodásról készült szakvéleménye, vagy
  2. a Magyar Államkincstár illetékes Regionális Igazgatóságának igazolása arról, hogy a kérelmező vakok személyi járadékában, illetve fogyatékossági támogatásban részesül.

Rendelkezésre állási támogatásra jogosult személy esetén  a kérelem elbírálásához szükséges
  1. a regionális munkaügyi központ, illetőleg annak kirendeltsége (a továbbiakban együtt: munkaügyi központ) igazolása a munkanélküli járadék, illetve az álláskeresési járadék, álláskeresési segély, vállalkozói járadék (a továbbiakban együtt: álláskeresési támogatás) folyósítása időtartamának lejártáról, valamint arról, hogy a kérelmező álláskeresést ösztönző juttatásban nem részesül, vagy
  2. az álláskeresési támogatás folyósítását keresőtevékenység folytatása miatt a folyósítási időlejártát megelőzően szüntették meg, és a keresőtevékenységet követően az Flt. alapján álláskeresési támogatásra nem szerzett jogosultságot ez esetben a munkaügyi központ igazolása arról, hogy az álláskeresési támogatásra való jogosultsága nem áll fenn, továbbá a munkaviszonyban töltött azon napjainak számáról, amelyeket a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény (a továbbiakban: Flt.) szerint az álláskeresési támogatás megállapításánál figyelembe kell venni,
  3. a kérelem benyújtását megelőző két évbenlegalább egy évig együttműködés  esetén a munkaügyi központ igazolása annak teljesítéséről,
  4. ápolási díj, gyermekgondozási segély, gyermeknevelési támogatás, a rendszeres szociális járadék, bányász dolgozók egészségkárosodási járedéka, átmeneti járedék, a rehabilitációs járadék, rokkantsági nyugdíj, baleseti rokkantsági nyugdíj, ideiglenes özvegyi nyugdíj ellátások megszüntetéséről szóló határozat, továbbá a megszüntetett ellátások benyújtását megelőzően az állami foglalkoztatási szervvel való legalább három hónapos együttműködés igazolása,
  5. az iskolai végzettséget, szakképzettséget igazoló okirat másolata; az alapfokú vagy annál alacsonyabb iskolai végzettségről - 35. életévét betöltött személy esetében - okirat hiányában nyilatkozat is elfogadható.

 Ha a kérelmező úgy nyilatkozik, hogy 14 éven aluli gyermekének napközbeni ellátása nem biztosított, közoktatási intézményben tanulmányokat folytató gyermek esetén csatolni kell az intézmény igazolását arról, hogy a gyermek napközbeni ellátását nem tudja biztosítani, egyéb esetben a jegyző hivatalból vizsgálja a gyermek napközbeni ellátást biztosító intézményben történő elhelyezésének lehetőségét.

Tartósan beteg állapot fennállása a magasabb összegű családi pótlék, a rokkantsági járadék, a saját jogú rokkantsági nyugdíj folyósítását igazoló irattal,
Autista, testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos állapot fennállása a magasabb összegű családi pótlék, a vakok személyi járadéka, a fogyatékossági támogatás folyósítását igazoló irattal
igazolható.

 A kérelem benyújtható az alábbi kérelemlapon. A kérelem mellé szükséges kitölteni vagyonnyilatkozatot, valamint a kérelmezőnek nyilatkozni kell aról, hogy a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 37/D.- §- a szernti együttműködést vállalja.

Szociális intézmény, vállalkozás, falugondnoki szolgálat működési ügyei


Vonatkozó jogszabályok:

188/1999. (XII.16.)Korm. rendelet 2/A. § (1)
259/2002 (XII. 18.) Korm. rendelet 4. §

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Demkuné Bendzsák Tünde
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
A szociális szolgáltató működési engedélye iránti kérelemhez csatolni kell:
  • a szolgáltatásra vonatkozó, külön jogszabályban meghatározott szempontok alapulvételével készített szakmai programot,
  • a fenntartó nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a szolgáltató alkalmazottai rendelkeznek a jogszabályban meghatározott szakképesítéssel, és elvégezték a külön jogszabályban meghatározott tanfolyamot,
  • az alapító okiratot, ha az állami fenntartó a szolgáltatást költségvetési szerv keretében biztosítja,
  • egyházi fenntartású szolgáltató esetén az arra jogosult egyházi szerv, személy nyilatkozatát a szolgáltató fenntartásának tényéről,
  • nem állami fenntartású szolgáltató esetén az adóhatóság - egy hónapnál nem régebbi - igazolását arra vonatkozóan, hogy a fenntartónak lejárt köztartozása nincs, továbbá, ha a fenntartó,
  • természetes személy, a szociális vállalkozói engedélyt,
  • jogi személyiségű gazdálkodó szervezet vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, az egy hónapnál nem régebbi cégkivonatát,
  • társadalmi szervezet, alapítvány vagy közalapítvány, a bírósági nyilvántartásba bejegyzett hatályos adatairól kiadott, egy hónapnál nem régebbi kivonatot.
  • Falugondnoki (tanyagondnoki) szolgálat és támogató szolgálat engedélyezése esetén az előzőekben felsoroltakon túl csatolni kell:
  • annak igazolását, hogy a szolgálat rendelkezik a feladatainak ellátására szolgáló megfelelő gépjárművel,
  • az előző pont szerinti gépjármű hat hónapot meghaladó érvényességi idejű forgalmi engedélyének másolatát,
  • a gépjárműre kötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási, valamint casco biztosítási szerződés másolatát,
  • annak igazolását, hogy a szolgálat foglalkoztat a gépjármű típusának megfelelő kategóriájú gépjárművezetői engedéllyel rendelkező személyt.

Hadigondozás


Vonatkozó jogszabályok:

1994. évi XLV. törvény
113/1994. (VIII. 31.) Korm. rendelet

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Demkuné Bendzsák Tünde
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Önnek mint ügyfélnek  lehetõsége van  a Polgármesteri Hivatalben egyösszegû térítést kérni abban az esetben, ha Ön:
  • Hadirokkant
  • Hadiözvegy
  • Hadiárva  /szolgálat következtében elhunyt személy gyermek/
  • Hadigyámolt /hadirokkant gyermeke *
  1. a gyermek tizenhatodik életévének betöltéséig;
  2. ha oktatási intézmény nappali tagozatán tanul, a tanulmányok tartamára, de legfeljebb a huszonötödik életév betöltéséig;
Az egyösszegű térítés mértéke a fent megnevezett törvényben megfogalmazottak szerint a következő:
I. járadékosztályba sorolt hadirokkant esetén 250.000 Ft,
II.járadékosztályba sorolt hadirokkant esetén200.000 Ft,
III.járadékosztályba sorolt hadirokkant esetén150.000 Ft,
IV.járadékosztályba sorolt hadirokkant esetén100.000 Ft,
V.járadékosztályba sorolt hadirokkant esetén 75.000 Ft,
hadiözvegy esetén75.000 Ft,
Volt hadiárva, volt hadigyámolt, és volt hadigondozott családtag esetén 50.000 Ft,

 Az polgármesteri Hivatal ügyintézője tájékoztatja Önt, hogy a térítés megítéléséhez milyen igazolásokra van szükség.Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében az ügyintézõ meghozza határozatát, amelyrõl írásban értesíti Önt. Amennyiben elutasító döntést született, Önnek az elutasító határozat kézhezvételét követõ 15 napon belül lehetõsége van a határozat ellen fellebbezést benyújtani az Észak-alföldi Regionális Államigazgatási Hivatal Nyíregyházi Kirendeltségéhez.

* ha a gyermek az a) és b) pontban meghatározott idõtartam alatt tartósan megrokkan, ennek az állapotnak a tartamára, a gyermek életkorára tekintet nélkül, feltéve, hogy munkaképességének csökkenése a 67%-ot elérte, rendszeres járadék is megilleti.