Mozgáskorlátozottak közlekedési kedvezménye


Vonatkozó jogszabályok:

164/1995 (XII.27.) sz. Korm. Rendelet

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Ha Ön szeretne közlekedési támogatást igényelni, akkor a Polgármesteri Szociális Irodájától az erre a célra rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével kérheti. A kérelem benyújtásának határideje április 30-a, kivétel, ha a súlyos mozgáskorlátozottság ténye év közben következik be. Ehhez a kérelemhez csatolnia kell az alábbi mellékleteket:
  • a súlyos mozgáskorlátozottság tényét igazoló orvosi/háziorvosi/szakorvosi szakvéleményt
  • a súlyos mozgáskorlátozott munkaviszonyának, tanulói jogviszonyának igazolása a 2009. évben fennálló jogviszonyról.
  • Jövedelemigazolásokat*, amelyek igazolják, hogy a kérelmező családjában az egy főre jutó, a tárgyévet megelőző év havi átlagos nettó jövedelme nem haladja meg a 72.150.- Ft-ot.
  • Ha a súlyos mozgáskorlátozott személy kiskorúak eltartásáról saját háztartásában gondoskodik,
a kiskorú születési anyakönyvi kivonatát, és a gyámhatósági határozatot bemutathatja, az eljárás meggyorsítása céljából
az elhelyezést igazoló bírói ítélet fénymásolatát hozza magával.

Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.

* Jövedelemigazolások:
a munkaviszonyban állóknál a munkáltatóktól 2008. évi nettó munkabér igazolása,
a nyugdíjasoknál a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság hivatalos igazolása az elmúlt évben kifizetett teljes nyugdíj összegéről (ezt az igazolást 2009. január vagy február hónapban postázza a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság.)
egyéni vállalkozóknál az APEH által kiadott igazolás az elmúlt évi jövedelmekről, sajátkezű nyilatkozata, (bélyegzővel ellátva) arról, hogy vállalkozását jelenleg is folytatja,
munkanélküli járadékban, keresetpótló támogatásban részesülőktől a Munkaügyi Központ igazolása a 2008. évben kifizetett nettó összegekről, amennyiben nem egész évről szól az igazolás, fontos, hogy mettől-meddig.
Középiskolában, felsőoktatási intézményben tanulóktól, iskolalátogatási igazolás.

Mozgáskorlátozottak szerzési- és átalakítási kedvezménye


Vonatkozó jogszabályok:

164/1995 (XII.27.) sz. Korm. Rendelet

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Ön szeretne gépjármű szerzési és átalakítási támogatást igényelni. Ezt a megfelelő  kitöltésével kérheti. A szerzési támogatás iránti kérelem benyújtásának határideje április 30-a,
Ehhez a kérelemhez csatolnia kell az alábbi mellékleteket:
  • a súlyos mozgáskorlátozottság tényét igazoló orvosi/háziorvosi/szakorvosi szakvéleményt
  • a súlyos mozgáskorlátozott munkaviszonyának, tanulói jogviszonyának igazolása a 2009. évben fennálló jogviszonyról.
  • Jövedelemigazolásokat*, amelyek igazolják, hogy a kérelmező családjában az egy főre jutó, a tárgyévet megelőző év havi átlagos nettó jövedelme nem haladja meg a 72.150.- Ft-ot.
  • Ha a súlyos mozgáskorlátozott személy kiskorúak eltartásáról saját háztartásában gondoskodik,
a.) a kiskorú születési anyakönyvi kivonatát, és a gyámhatósági határozatot bemutathatja, az eljárás meggyorsítása céljából
b.) az elhelyezést igazoló bírói ítélet fénymásolatát hozza magával.
Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.

* Jövedelemigazolások:
a munkaviszonyban állóknál a munkáltatóktól 2008. évi nettó munkabér igazolása,
a nyugdíjasoknál a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság hivatalos igazolása az elmúlt évben kifizetett teljes nyugdíj összegéről (ezt az igazolást 2009. január vagy február hónapban postázza a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság.)
egyéni vállalkozóknál az APEH által kiadott igazolás az elmúlt évi jövedelmekről, sajátkezű nyilatkozata, (bélyegzővel ellátva) arról, hogy vállalkozását jelenleg is folytatja,
munkanélküli járadékban, keresetpótló támogatásban részesülőktől a Munkaügyi Központ igazolása a 2008. évben kifizetett nettó összegekről, amennyiben nem egész évről szól az igazolás, fontos, hogy mettől-meddig.
Középiskolában, felsőoktatási intézményben tanulóktól, iskolalátogatási igazolás.

A gyógykezelésre vonatkozó igazolás abban az esetben szükséges, ha a szülő a vele közös háztartásban élő 3. életévét betöltött súlyos mozgáskorlátozott kiskorú gyermekének a szállítását vállalja, és a gyógykezelés havonta legalább két alkalommal történik.
A súlyos mozgáskorlátozott, illetve a szállítást végző személy érvényes vezetői engedélyének fénymásolata.
Amennyiben a súlyos mozgáskorlátozott nem rendelkezik vezetői engedéllyel, akkor a gépjárművezetői alkalmasságát megállapító szakértői bizottság szakvéleményét kell mellékelni.
Segédmotoros rokkant-kocsi, vagy kerekesszék iránti kérelem esetében a megyei rehabilitációs főorvos javaslata szükséges.

Renkívüli gyermekvédelmi támogatás


Vonatkozó jogszabályok:

A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21. §-a
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény által szabályozott pénzbelli és természetben nyújtott ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól szóló 18/1997. (XII.12.) KT. rendelete

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban részesíthetők:
- A települési önkormányzat képviselő-testülete a gyermeket rendkívüli gyermekvédelmi támogatásban részesíti, ha a gyermeket gondozó család időszakosan létfenntartási gondokkal küzd, vagy létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került.

Ha Ön a rendkívüli gyermekvédelmi támogatást szeretne igényelni, úgy az erre a célra rendszeresített nyomtatvány kitöltésével kérheti, amelyet eljuttat a Szociális Iroda Ügyfélszolgálatára, az abban leírt dokumentumokkal csatolva:

A kérelemben a Szociális és Családsegítő Bizottság dönt.

Ápolási díj


Vonatkozó jogszabályok:

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló1993. évi III. törvény 40-43/A.§-ai,
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól szóló 31/2005. (XII:02.) KT. rendelete

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított anyagi hozzájárulás.


Ha Ön szeretne ápolási díjat igényelni, akkor azt az erre a célra rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével kérheti. Ehhez a kérelemhez csatolnia kell a háziorvos igazolását arról, hogy:
  • súlyosan fogyatékos nagykorú, vagy
  • tartósan beteg 18 év alatti személy.

Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a jegyző meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.

Közgyógyellátás


Vonatkozó jogszabályok:

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 49-53 §-ai
A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendeletének 35-49§-ai
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény által szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályairól szóló 31/2005. (XII:02.) KT. rendeletének 24. §-a

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Ha Ön közgyógyellátási igazolványt szeretne igényelni, akkor azt az erre a célra rendszeresített formanyomtatványt kell kitölteni. A kérelemhez csatolnia kell az alábbi igazolásokat:
  • Amennyiben egyéni gyógyszerköltség megállapítását kéri, akkor háziorvosától lezárt boritékban igazolást a havi rendszeres gyógyító ellátása szükségletéről
  • A kérelem beadását megelõzõ hónap nettó jövedelmérõl szóló jövedelemigazolást, amely:
nyugdíjas esetében: a kérelem beadását megelőző hónap nyugdíjszelvények fénymásolatát;
munkaviszonnyal rendelkező esetében: a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző hónap nettó keresetéről;
a Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetében a folyósított ellátás összegéről az előző hónap szelvényének másolatát;
alkalmi munkából származó jövedelem esetén: a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó átlagjövedelmére vonatkozó nyilatkozatot;
vállalkozó esetén: a tárgyévre vonatkozóan a kérelem beadását megelőző hónapok nettó átlagjövedelemről könyvelő által kiadott igazolását és az előző gazdasági évre vonatkozólag az APEH igazolását;
őstermelő esetén: az őstermelői igazolvány fénymásolata, valamint a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelméről szóló igazolást;
GYES, GYET, családi pótlék folyósítása esetén: a Magyar Államkincstár által kiadott Hatósági Bizonyítvány a kérelem benyújtását megelőző havi ellátásról, valamint árvaellátás folyósítása esetén az előző hónap szelvénye, vagy az azt tarrtalmazó számlakivonat;

Jogosultságot megállapító határozat vagy orvosi igazolás
a tartósan beteg vagy a korábban részletezett fogyatékosságban szenvedő gyermek esetén a kiemelt családi pótlékot megállapító határozat alapjául szolgáló orvos szakértői véleményt;
I-II. Csoportú rokkantságról szóló határozatot
hadigondozotti-, nemzeti gondozotti pénzellátásban részesülésről szóló határozat,
magasabb összegű családi pótlékról szóló igazolás a Magyar Államkincstártól
rokkantsági járadékról szóló igazolás

Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a jegyző meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.

Időskorúak járadéka


Vonatkozó jogszabályok:

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 32/B.-32/E. §-ai
A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendeletének 14. §-a

Polgármesteri Hivatal illetékes irodája:
IGAZGATÁSI - HATÓSÁGI IRODA

Ügyfélfogadás helye:
Szociális iroda, Rakamaz, Szent István út 116.

Hétfő 0800-1200 1230-1600
Szerda 0800-1200 1230-1700


Ügyintézők elérhetősége:    
Tel: (42) 570-707
Fax: (42) 570-720
Ügyintéző: Csécsiné Tóth Edit
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
 
 
Időskorúak járadékát  igényelhet az a személy aki:

  1. a 62. életévét, illetőleg a reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltött személy, akinek saját és vele együtt lakó házastársa, élettársa jövedelme alapján számított egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 80%-át,
  2. az egyedülálló, 62. életévét, illetőleg a reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltött, de 75 évesnél fiatalabb személy, akinek havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 95%-át,
  3. az egyedülálló, 75. életévét betöltött személy, akinek havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130%-át.


Önnek lehetősége van időskorúak járadékát igényelnie, abban az esetben, ha
  • Ön megélhetést biztosító jövedelemmel nem rendelkezik, és
  • a 62. életévét, illetőleg a reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltötte, s saját és vele együtt lakó házastársa, élettársa jövedelme alapján számított egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 80 %-át; azaz 22.800.- Ft-ot.
  • egyedülálló, 62. életévét betöltötte, de 75 évesnél fiatalabb személy esetén, akinek havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 95 %-át; azaz: 27.075.- Ft-ot.
  • az egyedülálló és 75. életévét betöltött személy esetén, és havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át; azaz: 37.050.- Ft-ot.

A jövedelemmel rendelkező esetén az időskorúak járadékának összege, a fenti összegnek és a jogosult havi jövedelmének különbözete.

Ehhez Önnek az erre a célra rendszeresített nyomtatványt ki kell töltenie, és jövedelemigazolás céljából a következő dokumentumokat szükséges csatolni:
A kérelem beadását megelõzõ hónap nettó jövedelmérõl szóló jövedelemigazolást, amely:
nyugdíjas esetében: a kérelem beadását megelőző hónap nyugdíjszelvények fénymásolatát;
munkaviszonnyal rendelkező esetében: a munkáltató által kiadott igazolást a kérelem beadását megelőző hónap nettó keresetéről;
a Munkaügyi Központ által folyósított ellátás esetében a folyósított ellátás összegéről az előző hónap szelvényének másolatát;
alkalmi munkából származó jövedelem esetén: a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó átlagjövedelmére vonatkozó nyilatkozatot;
vállalkozó esetén: a tárgyévre vonatkozóan a kérelem beadását megelőző hónapok nettó átlagjövedelemről könyvelő által kiadott igazolását és az előző gazdasági évre vonatkozólag az APEH igazolását;
őstermelő esetén: az őstermelői igazolvány fénymásolata, valamint a kérelem beadását megelőző 12 havi nettó átlagjövedelméről szóló igazolást;
GYES, GYET, családi pótlék folyósítása esetén: a Magyar Államkincstár által kiadott Hatósági Bizonyítvány a kérelem benyújtását megelőző havi ellátásról, valamint árvaellátás folyósítása esetén az előző hónap szelvénye, vagy az azt tarrtalmazó számlakivonat;

Ha minden dokumentum rendelkezésre áll, akkor ezek birtokában és a vonatkozó jogszabályok ismeretében a jegyző meghozza határozatát, melyről írásban értesíti Önt.